مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

اصلاح و ایمن شدن گرمایش 65 درصد مدارس استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ازاصلاح و ایمن شدن گرمایش 65 درصد مدارس استان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش امروز در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در کمربند زلزله قرار دارد و هر 10 سال یک بار و یا کمتر، زلزله‌ای را تجربه می‌کنیم  به همین منظوربرای آمادگی شورای عالی مانور در کشور تشکیل شده است و نهادهای مختلف هماهنگی آن را بر عهده دارند.

وی با بیان این که دستورالعمل از شورای عالی مانور ابلاغ شده بود، بیان کرد: همزمانی این مانور در کشور با زلزله کرمانشاه یادآور این موضوع است که باید آمادگی خود را همیشه حفظ کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در تشریح اهداف این مانور عنوان کرد: دانش‌آموزان باید ظرف مدت چند ثانیه بهترین تصمیم را بگیرند و در موقعیتی قرار بگیرند که دچار حادثه نشوند.

وی با بیان این که اگر هر کدام از نهادهای امدادی بدون برنامه کار خود را انجام می‌دادند صحنه حادثه دچار هرج و مرج می‌شد، مطرح کرد: این مانور نمونه کوچکی از حادثه کرمانشاه است و تمام اقدامات از قبل آموزش و با برنامه اقدامات انجام شده بود.

شیشه‌فروش با بیان این که در یک سال قبل از زلزله بم، آموزش مقابله با زلزله به دانش‌آموزان داده شده بود، تصریح کرد: نتیجه این کار این شد که در زلزله بم دانش‌آموزان آسیب کمتری دیدند، وظیفه دانش‌آموز این است که ایمن باشد تا جامعه و مدرسه‌ای تاب‌آور داشته باشیم.

وی با بیان این که نمی‌توان زلزله را به طور دقیق پیش‌بینی کرد، یادآوری کرد: البته قبل از زلزله یک سری پیش لرزه‌هایی است که هشدار دهنده است و با رعایت اقدامات پیشگیرانه باید وقوع احتمالی زلزله را کنترل کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که لیستی از شماره‌های امدادی باید در مدارس وجود داشته باشد، تأکید کرد: الان همه می‌دانستیم باید چه کنیم اما هنگامی که زلزله رخ می‌دهد وضعیت به نحو دیگری است و لازم است پیش از وقوع زلزله اقدامات پیش‌گیرانه را انجام دهیم.

وی در پایان با بیان این که گرمایش 65 درصد مدارس استان اصلاح و ایمن شده است، گفت: 590 دستگاه تریلر از اصفهان برای مقدمات اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاه از اصفهان اعزام شده است و چیزی که در این مانور شاخص بود، جدیت افراد اجرا کننده بود.

 

انتهای پیام/م

 

گرمایش 65 درصد مدارس استان اصفهان اصلاح و ایمن شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.