دانش آموزان استثنایی؛

کارهای بزرگ دانش آموزان مدارس استثنایی در میادین ورزشی و هنری

خدانطر دریکوند گفت: غایت و آمال تعلیم و تربیت پرورش انسان‌هایی است که خدمت به مردم را افتخاری بزرگ دانسته و خوشبختی خود را در تعامل با دیگران بدانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان اظهارداشت: خدمت به مردم عبادت محسوب می‌شود و خدمت به انسان‌هایی که نه چشمی برای دیدن دارندو نه گوشی برای شنیدن لذتی مضاعف دارد و در پیشگاه خداوند از ارج و منزلتی بالاتر برخوردار است.

وی با تاکید بر توانمندی‌ها و استعداد شگرف کودکان استثنایی، افزود: لذتی که معلم از یادگیری و موفقیت دانش آموزان می‌برد کمتر از لذتی نیست که والدین از موفقیت فرزندان خود می‌برند.

دریکوند به اهداف سند تحول بنیادین اشاره کرد و ابراز داشت: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان‌هایی است که نوعدوستی در آن‌ها تقویت شود؛ انسان‌هایی که اعتماد به نفس بالا داشته باشند، یکدیگر را دوست داشته باشند؛ اهل صداقت و راستگویی باشند و بسیاری از ویژگی‌هایی را که به عنوان خصلت انسان‌های نیک از آن یاد می‌شود دارا باشند.

وی گفت:معلمان مدارس استثنایی به انسان‌هایی که از محدودیت‌های جسمانی برخوردارند و مشکلات عدیده‌ای در زندگی دارند؛ روح امید به زندگی را جریان می‌دهندو این لذت با هیچ سرمایه دیگری قابل مقایسه و سنجش نیست.

دریکوندخاطر نشان کرد: دانش آموزان مدارس استثنایی در میادین ورزشی و هنری کار‌های بزرگی انجام داده اند که از عهده دانش آموزان عادی خارج است.

وی به اهتزار درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در میادین ورزشی مصداق بارز این ادعا برشمرد و گفت: خداوند در برابر این محدودیت جسمانی نعمت و استعداد‌های دیگری به این دانش آموزان داده است که باید به درستی شناسایی و پرورش داده شود.

دریکوند بیان داشت: آموزش و پرورش ضمن اذعان به تفاوت‌های شکلی در اداره این مدارس و روش آموزش و برخورد با دانش آموزان در نوع نگاه هیچ تفاوتی بین این مدارس با مدارس عادی قائل نیست و به این مدارس هم به عنوان جزیی از پیکره آموزش و پرورش می‌نگرد.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات استان و گفت: لرستان گرچه از نظر تجهیزات؛ منابع و امکانات محدودیت دارد؛ ولی سرمایه‌های انسانی بالقوه‌ای دارد که می‌تواند محور تحول و پیشرفت در آموزش و پرورش باشند و باید این سرمایه‌ها را ارج نهاد و گرامی داشت.

دریکوندبا اشاره به نقش مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آموزش و پرورش با این اعتقاد تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تلاش کند تا برای تامین نیاز‌ها و رفع موانع از این ظرفیت ها، هوشمندانه استفاده کند.

انتهای پیام/م

دانش آموزان مدارس استثنایی در میادین ورزشی و هنری کار‌های بزرگی انجام داده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار