برگزاری همایش نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

همایش نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

برگزاری همایش نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ استاندار قزوین در این همایش گفت:آموزش مهارت‌های زندگی و سواد اجتماعی در مدارس باید جدی گرفته شود.

عبدالمحمد زاهدی افزود: در مدارس مشاوره تحصیلی داریم، ولی مشاوری که روان دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد و آسیب‌های روانی و محیطی مربوط به این قشر را بررسی کند، کمتر به چشم می‌خورد.

مدیر کل دادگستری استان قزوین هم در این همایش گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در حال حاضر بیشترین بودجه دولتی در کشور مربوط به آموزش و پرورش است که سرمایه گذاری مطمئنی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به همسو نبودن دستگاه اجرایی و قضایی در کنترل آسیب‌های اجتماعی افزود: آسیب اجتماعی درد مشترکی است که همه به فکر حل آن هستند، اما رفع این مشکل فقط با همدلی و وحدت دست یافتنی است.

مدیر کل دادگستری استان با ارائه آمار جرائم و آسیب‌های اجتماعی در استان وضعیت قزوین را مطلوب ندانست و گفت: همه باید خود را در کاهش آسیب اجتماعی مسئول بدانیم و با کمک آموزش و پرورش و ۱۶ هزار معلم در حال خدمت استان، به دنبال کاهش این آسیب باشیم.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت: امروز مسئله‌ای مهم‌تر از آسیب اجتماعی وجود ندارد و دغدغه همه مسئولین نظام پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

قاسمی افزود: مهمترین دارایی هر کشور سرمایه انسانی است که آسیب‌های اجتماعی می‌تواند آن را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال کار ریشه‌ای برای پیشگیری از آسیب اجتماعی هستیم باید در محتوای کتاب‌های آموزشی، تغییر ایجاد کنیم که با تربیت نیروی انسانی و زمان کافی این امر میسر می‌شود.

در پایان این همایش کتاب ۳ جلدی آموزش اولیه پیشگیری از اعتیاد در مدارس رونمایی شد.

انتهای پیام/

بررسی آسیب های اجتمای در همایش نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.