معاون اداره اوقاف استان؛

صدور 10 هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات کرمان

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طی امسال برای 10 هزار مورد از رقبات موقوفات و بقاع متبرکه کرمان سند مالکیت صادر شد.

صدور 10 هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علی مهرآسا ، معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گزارشی به اقدامات این معاونت به تبدیل 100 جلد از اسناد مالکیت دفترچه ای قدیمی بقاع متبرکه و موقوفات به اسناد تک برگ کاداستری اشاره کرد و گفت: شناسایی موقوفات مجهول استان در قالب 17 طرح در سال 96 تعریف شده که از این تعداد هشت مورد به طور کامل انجام شده و مابقی نیز در دست انجام است.

وی با بیان اینکه مجموع ثبت های جدید و افزایش سهام موقوفات در استان کرمان 864 هکتار انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون دریافت اسناد مالکیت 539 هکتار از موقوفات و بقاع متبرکه از طریق تفاهم نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری انجام شده است.

وی افزود: 11 مورد تبدیل به احسن به مساحت شش هزار 64 مترمربع و افراز (جدا کردن سهم موقوفه از سهام مالکان مشاعی) 18 مورد به مساحت 377 هکتار و 255 مترمربع نیز تاکنون انجام شده است.

مهرآسا شمار موقوفات حوزه های علمیه استان کرمان را 21 موقوفه برشمرد و ادامه داد: از این تعداد هشت موقوفه متصرفی و 13 موقوفه غیر متصرفی است.

وی عنوان کرد: شمار دعاوی مطروحه امسال در مراجع قضایی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه 130 مورد بوده که از این تعداد 64 مورد به صدور حکم منتهی شده اما هنوز قطعیت آرای صادره حاصل نشده و این پرونده ها در دست رسیدگی نهایی قرار دارند.

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: در راستای کمیت مصوب سال جاری 30 پرونده له موقوفات برای اجرای احکام انتخاب شده که از این تعداد 16 مورد تاکنون اجرا شده و ما بقی تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی سند دار کردن موقوفات، بقاع متبرکه، اماکن دینی و رقبات آنها، شناسایی موقوفات مجهول، تبدیل اسناد مالکیت قدیمی موقوفات به تک برگی جدید، تعیین تکلیف پرونده های دعاوی، اجرای احکام صادره له موقوفات و بقاع متبرکه و تعیین تکلیف رقبات در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی را از مهمترین اولویت های کاری این معاونت برشمرد.

انتهای پیام/ح

10هزار سند مالکیت برای موقوفات کرمان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار