چند درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند؟

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران عنوان کرد: حادترین مشکل درمان ناباروری در کشور نداشتن سلول های جنسی است.

آمار عجیب و غریب زوج‌های نابارور ایرانیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید چوبینه صبح امروز پنجشنبه در سمپوزیوم تازه های تحقیقات و درمان ناباروری اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد ۱۲ تا ۱۵ درصد زوجین در دنیا نابارورند و این آمار در ایران به ۲۰ درصد می رسد و نگهداری سلول های جنسی بیماران مبتلا به سرطان راهکار بچه دار شدن این افراد است.

بر اساس این خبر، مدیرعامل مجتمع هلال ایران گفت: افرادی هستند که به دلیل ابتلا به عارضه سرطان قصد شیمی درمانی دارند و سلول های جنسی این قبیل افراد باید پیش از آغاز شیمی درمانی حفظ شود و پس از ازدواج سلول های جنسی خود را با زوج به اشتراک بگذارند و با عمل IVF بچه دار شوند.

چوبینه تاکید کرد: نگه داری از سلول های جنسی باید پیش از انجام شیمی درمانی انجام شود و در ابتدا برای نگهداری سلول های جنسی ۲۰۰ هزار تومان دریافت می شود و به تناسب آن برای شارژ نگهداری سلول ها باید هر شش ماه ۵۰ هزار تومان پرداخت گردد.


بیشتر بخوانید: مهم­‌ترین علل نازایی زوجین


این مقام مسئول با عنوان این مطلب که هم اکنون تنها داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه هستند گفت: متاسفانه هیچ کدام از خدمات درمان ناباروری را بیمه ها پوشش دهی نمی کنند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه نیستند

برچسب ها: ناباروری ، نازایی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
پیشگیری بهتر از درمان است