در 7 ماهه امسال ارزش صادرات فرش به221 میلیون دلار رسید

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به روند افزایشی صادرات فرش در سال‌های اخیر اعلام کرد: در سال 95 ارزش صادرات فرش به 359 میلیون دلار و در 7 ماهه امسال به 221 میلیون دلار رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید کارگر  امروز در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه فرش دستباف با بیان این که با سال‌هایی که صادرات گسترده داشتیم، فاصله داریم، بیان کرد: اگر آمریکا از سال 2010 به بعد هنرمند ایرانی و فرش ایرانی را تحریم می‌کند و یا این که اگر سلایق مردم تغییر کرده است خیلی ارتباطی به فعالان فرش ندارد اما تورم شدید مواد اولیه فرش در سال 90 تا 92 بر بالا رفتن قیمت فرش دستباف اثر گذاشت.

به گفته وی روند کاهشی صادرات فرش گریبان‌گیر رقبای ایران نیز بوده است و البته با تغییری که در اقتصاد چین رخ داد، چین مشتری فرش ایرانی شده است و جزو خریدارهای اصلی فرش ایرانی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی بسیار اثر بخش بوده است اما مالیات بر ارزش افزوده بحثی است که تولید فرش دستباف از آن معاف است و اثر روانی این کار بر فضای تولید و فروش دستباف منفی است در حالی که منبع قابل توجهی نیز در اختیار دولت قرار نمی‌دهد.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح بیستمین نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.