فاضل در جشن نفس مطرح کرد؛

پیوند عضو بعد از انقلاب با جدیت بیشتری دنبال می‌شود

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پیوند عضو در اوایل انقلاب در کشور شروع شده و پیش از آن بیشتر به طور نمایشی بوده است.

پیوند عضو بعد از انقلاب با جدیت بیشتری دنبال می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج فاضل پدر پیوند اهدای عضو ایران صبح امروز در مراسم جشن نفس که در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این پدیده بسیار با ارزش است و پیوند در اوایل انقلاب در کشور شروع شد ه و قبل از انقلاب بیشتر به صورت نمایشی بوده و برنامه مشخصی نداشته است.

وی بیان کرد: در جریان انقلاب برخی کشور را ترک کردند و در زمان جنگ در نهابت قربت برنامه پیوند شروع شد و ما بسیاری از وسایل را از خارج وارد می‌کردیم  و متاسفانه بسیاری از مردم فوت می کردند .

پدر پیوند اهدای عضو ایران با اشاره به اینکه  پیوند هایی دیگر به جز کلیه نیازمند اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی است، افزود: پیوند عضو از بیمارستان امام خمینی با پیوند کلیه شروع  شد و در بیمارستان قاسمی نژاد در حدود ۳۰۰ پیوند داشتیم  که متاسفانه تبلغات منفی  علیه این کار انجام می شد .

فاضل عنوان کرد: تا وقتی که مغز سالم بوده انسان قابلیت زندگی دارد و در مرگ مغزی خون در این عضو قطع می شود و تا دو روز بدن را با دستگاه های مصنوعی برای پیوند عضو نگه داشت .

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: امام راحل فتوای مرگ مغزی را صادر و در اصل ایشان موسی پیوند عضو بودند و در سال ۶۸ فتوای پیوند عضو داده شده است که بعد از چند بار مجلس قانون مرگ مغزی را صادر کرد و کار با ارزش اهدای عضو شروع شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار