سفیر روسیه در آمریکا: از ابتکار عمل خلع کامل سلاح هسته‌ای حمایت نمی‌کنیم

سفیر روسیه در آمریکا گفت مسکو در مواضعی همسو با واشنگتن، از ابتکار عمل خلع کامل سلاح هسته‌ای بدون در نظر گرفتن منافع امنیتی حمایت نمی‌کند.

سفیر روسیه در آمریکا: از ابتکار عمل خلع سلاح کامل هسته‌ای حمایت نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد مسکو از ابتکار عمل خلع کامل سلاح هسته‌ای بدون در نظر گرفتن منافع امنیتی حمایت نمی‌کند.

او افزود تلاش‌ها در جامعه بین‌الملل بر دستیابی به توافق جدیدی متمرکز شده است که به طور کامل تسلیحات هسته‌ای را منع و قدرت‌های هسته‌ای را وادار به امضای آن می‌کند یا دستیابی به این توافق را بدون مشارکت قدرت‌های هسته‌ای دنبال می‌کند که این مسئله غیرممکن است.

سفیر روسیه در آمریکا اضافه کرد: این رویکرد بی‌فایده است و مسکو هرگز از چنین ایده‌ای حمایت نخواهد کرد. تا آنجا که اطلاع دارم آمریکا نیز موضعی مشابه دارد.

آنتونوف گفت: تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای بدون مشارکت کشور‌های برخوردار از توانمندی هسته‌ای نظامی، با بی‌اعتنایی به منافع امنیتی قانونی آن‌ها ممکن است منجر به بروز نابرابری در سازوکار‌های خلع سلاح کنونی سازمان ملل شود و پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای را تضعیف کند.

انتهای پیام/

حمایت نکردن روسیه از خلع کامل سلاح هسته‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار