دریادار سیاری؛

توسعه مکران در دستور کار ارتش قرار دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: توسعه مکران در دستور کار ارتش است زیرا برای تجارت در دریا نیازمند امنیت هستیم.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران که تا قبل از انقلاب در شرق تنگه هرمز و شمال دریای عمان حضور داشت امروز در دریاهای آزاد حضور دارد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش برای مقابله با ایران حراسی تا کنون در ۶۰ بندر دنیا پهلو گرفته‌ است و حضور ما در اقصی‌نقاط دنیا مثل شمال اقیانوس هند، دریای چین، خلیج عدن، دریای سرخ و اقیانوس اطلس برای نشان دادن قدرت ایران وبه اهتزار در آوردن پرچم پرافتخار کشورمان بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: تا امروز چهارهزارو ۲۰۰ کشتی تجاری و نفتکش در منطقه بحران زده توسط نیروی دریایی اسکورت شده و امنیت آنها را برقرار کرده‌ایم تا خط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران آسیب نبیند و به خیلی از کشتی‌های کشورهای جهان نیز کمک کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امروز اگر در خلیج عدن حضور مستمر نداشته باشیم کشتی‌های ما مورد تهاجم قرار می گیرند و میلیاردها تومان خسارت به آنها وارد می‌شود.

وی درباره حضور نیروی دریایی در دریای مکران گفت: توسعه مکران در دستور کار ارتش است زیرا برای تجارت در دریا نیازمند امنیت هستیم و بدون امنیت اتفاقی در کشور نمی‌افتد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: اگر منافع و مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران مورد تعرض قرار گیرد نیروی دریایی ارتش و سپاه جواب محکمی با متجاوزان خواهند داد.

 

انتهای پیام/گ

صحبت های دریادار سیاری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.