روسیه اولین امتیاز سیاسی را از میزبانی جام جهانی 2018 گرفت

در حالی که تا آغاز رقابت های جام جهانی 2018 حدود 6 ماه باقی مانده است،روسیه به اولین پیروزی سیاسی خود از میزبانی این رقابت ها دست یافت.

روسیه اولین امتیاز سیاسی را از میزبانی جام جهانی 2018 گرفت

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در آستانه آغاز مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2018 ، و در حالی که تا آغاز این رقابت ها حدود 6 ماه باقی مانده است، روسیه اولین بهره برداری سیاسی از این رقابت ها را تجربه کرد.


ماجرا از این قرار است که در حالی که روسیه آماده برگزاری مراسم قرعه کشی می شود، شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس،ویدئویی تبلیغاتی درباره شهرهای جام جهانی 2018 ارائه داد و در این فیلم شبه جزیره کریمه را بخشی از قلمرو روسیه اعلام کرد.


این در حالی است برخی از کشورهای غربی و در راس آنها انگلیس و آمریکا و هم پیمانان آنها این الحاق را غیر قانونی می دانند و اخیرا نخست وزیر انگلیس، روسیه را به دلیل الحاق این منطقه به خاک خود مورد انتقاد قرار داده بود.


از زمان جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق رسمی آن به روسیه، نخست وزیر انگلیس ادعا می کند که روسیه «عامل بروز درگیری در دانباس (منطقه ای در شرق اوکراین) است.


اکنون بی بی سی با فیلمی که بر روی وب سایت خود منتشر کرد،به نوعی الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت شناخته و این می تواند اولین پیروزی سیاسی روسیه باشد.


در تاریخ شانزدهم مارس سال ۲۰۱۴ همه پرسی درباره الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه برگزار شد. ۹۶.۷۷ درصد شرکت کنندگان در این همه پرسی به الحاق این شبه جزیره رای مثبت دادند.


مسابقات جام جهانی 2018 از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه در استادیوم در 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/


اولین بهره برداری سیاسی روسیه از جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار