ترامپ: با تیلرسون اختلاف نظرهایی دارم اما به خوبی همکاری می کنیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد در برخی موضوعات خاص با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اختلاف نظر دارد، اما آن‌ها به خوبی با یکدیگر همکاری دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد در برخی موضوعات خاص با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اختلاف نظر دارد، اما آن‌ها به خوبی با یکدیگر همکاری دارند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز با رد گزارش‌های منتشر شده درباره اینکه کاخ سفید در حال بررسی کنار گذاشتن وی و قرار گرفتن مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به جای او است گفت: چنین گزارش‌هایی «خنده دار» است.

­روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به نقل از مقامات بلندپایه آمریکا اعلام کرده بود کاخ سفید قصد دارد طی چند هفته آینده مایک پمپئو را به جای رکس تیلرسون در سمت وزارت خارجه منصوب کند.

این روزنامه همچنین نوشت سناتور تام کاتن نیز قرار است جای مایک پمپئو را به عنوان رئیس سیا بگیرد. تیلرسون در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید از او خواسته است استعفا بدهد افزود: «خنده دارد است».

­روابط تیلرسون با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به علت موضع ملایم‌تر تیلرسون درقبال کره شمالی و دیگر اختلاف‌های سیاسی بین دو طرف تیره شده است. گزارش‌های منتشر در ماه اکتبر نیز درمورد اینکه تیلرسون، ترامپ را فردی ابله و کودن نامیده است از مسائلی بود که به اختلاف بین آن‌ها دامن زد.

تیلرسون به طور مستقیم اعلام نکرده که آیا چنین چیزی را درمورد ترامپ بیان کرده است یا خیر، اما سخنگوی وی این مسئله را تکذیب کرد. ترامپ روز پنجشنبه از پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا می‌خواهد تیلرسون در سمت خود باقی بماند، طفره رفت و گفت: «رکس اینجاست».

هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه گفت: جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید به رئیس دفتر تیلرسون اعلام کرده است گزارش‌های منتشر شده درمورد برنامه‌ها برای کنار گذاشتن تیلرسون درست نیست.

انتهای پیام/

سخنان ترامپ درباره رابطه اش با رکس تیلرسون وزیر امورخارجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار