تاثیر تصویب طرح مالیاتی جنجالی نمایندگان جمهوریخواه بر روی کسری بودجه آمریکا

اداره بودجه‌ کنگره آمریکا در گزارشی هشدار داد قانون اصلاح بودجه آمریکا بیشترین کسری را در سال‌های مالی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ رقم خواهد زد.

تاثیر تصویب طرح مالیاتی جنجالی نمایندگان جمهوریخواه بر روی کسری بودجه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی هیل نوشت: اداره بودجه کنگره آمریکا در گزارشی هشدار داد طرح مالیاتی نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنا در یک دهه آتی کسری بودجه این کشور را تا بیش از 14 هزار میلیارد دلار افزایش می دهد. گزارش اداره بودجه کنگره در شرایطی منتشر شد که سناتورها رای گیری بر سر افزودن متمم هایی را به این طرح آغاز کرده بودند. لایحه اصلاح قانون مالیات ها در نخستین ساعت های روز شنبه به تصویب مجلس سنا رسید. بر اساس این گزارش، قانون اصلاح بودجه آمریکا بیشترین کسری بودجه را در سال های مالی 2019 تا 2022 رقم خواهد زد.

سناتورهای حزب جمهوریخواه همه هشدارهایی را که در زمینه افزایش کسری بودجه مطرح شده بود، نادیده گرفتند. آنها این چنین استدلال می کنند که رشد اقتصادی حاصل از کاهش مالیات همه کسری بودجه را جبران می کند.

اداره بودجه کنگره پیشتر هم برآورد کرده بود طرح مالیاتی سنا که در کمیته مالی این مجلس به تصویب رسیده بود نیز کسری بودجه را تا مرز 14 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

سناتور باب کورکر، نماینده جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنا تنها جمهوریخواهی بود که در مخالفت با لایحه پیشنهادی رای داد و تاکید کرد نگرانی ها درباره افزایش کسری و هزینه کرد بودجه برطرف نشده است.

وی روز جمعه گفته بود: «نمی توانم نگرانی های مالی را کنار بگذارم و به قانونی رای بدهم که می دانم بر اساس اطلاعاتی که هم اکنون در اختیار دارم بار بدهی را بر دوش نسل های آینده کشور قرار خواهد داد.»

مجلس سنای آمریکا پس از تلاش سران حزب جمهوریخواه برای همراه کردن نمایندگان هم حزبی خود و رای گرفتن از آنان در موافقت با طرح اصلاح قانون مالیاتی، در نخستین ساعت های روز شنبه با 51 رای مثبت و 49 رای منفی به تصویب رسید.

مذاکره کنندگان کنگره تا چند ساعت پیش از رای گیری هم داشتند تغییراتی را در لایحه پیشنهادی اعمال می کردند و حتی دست نوشته هایی را می شد در حاشیه های سند اصلی مشاهده کرد. نمایندگان حزب دموکرات به شدت از همکاران جمهوریخواه خود انتقاد می کردند و از این گله داشتند که چرا فرصت کافی به نمایندگان داده نشده تا طرحی به این مهمی را بخوانند.

 

انتهای پیام/

تصویب طرح مالیاتی نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنا و افزایش چشمگیر کسری بودجه این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار