کافی شاپ در خانه؛

مقابله با عفونت ادراری بوسیله نسخه‌های گیاهی

عفونت ادراری نوعی عفونت مجاری ادرار است که می‌تواند، کلیه‌ها و غده پروستات را نیز درگیر کند؛ این بیماری بیشتر در بین زنان ۲۰ تا ۵۰ سال شایع است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ عفونت ادراری نوعی عفونت مجاری ادرار است که می‌تواند، کلیه‌ها و غده پروستات را نیز درگیر کند؛ این بیماری بیشتر در بین زنان ۲۰ تا ۵۰ سال شایع است؛ از علائم عفونت مثانه می‌توان به دفع ادرار دردناک و مکرر، بی اختیاری ادرار، احساس سوزش در هنگام ادرار، خستگی و فشار در قسمت تحتانی شکم اشاره کرد.

آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب فراوان بهترین درمان برای عفونت مثانه است.

آب زغال اخته

نوشیدن آب زغال اخته تاثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به عفونت ادراری در زنان باردار دارد.

هشدار

اگر شما یا یکی از افراد خانواده‌تان سابقه سنگ کلیه دارید یا در صورتی‌که برای رقیق شدن خون دارو مصرف می‌کنید باید از نوشیدن آب زغال اخته پرهیز کنید.

 

مقابله با عفونت ادراری با نسخه‌های گیاهی/عفونت ادراری را با گیاهان دارویی از پا درآورید

خوک طلایی

خوک طلایی خواص ضد باکتری و التهابی دارد. این گیاه خون‌ریزی را بند می‌آورد، جداره مثانه را ترمیم و زخم ناشی از عفونت را نیز درمان می‌کند.

لیمو

برای رفع احساس سوزش و بند آوردن خونریزی ناشی از عفونت ادراری یک قاشق چای‌خوری آب لیمو را در ۱۸۰ میلی‌لیتر آب جوش مخلوط و آن را میل کنید.

 

مقابله با عفونت ادراری با نسخه‌های گیاهی/عفونت ادراری را با گیاهان دارویی از پا درآورید


کاکُل ذرت

کاکُل ذرت یک ادرار آور عالی و گیاهی موثر برای بهبود عفونت ادراری است. کاکُل ذرت التهاب مثانه، مجرای ادرار و پروستات را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین در درمان سنگ کلیه و التهاب مجاری ادراری کودکان نیز مفید است.

اسفناج

برای از بین بردن عفونت ادراری مقادیر مساوی از آب اسفناج تازه و آب نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس آن را بنوشید.

 

مقابله با عفونت ادراری با نسخه‌های گیاهی/عفونت ادراری را با گیاهان دارویی از پا درآورید

علف طلایی

علف طلایی یکی از بهترین دارو‌های گیاهی برای تسکین درد ناشی از عفونت ادراری است.

کران بری (کرنبری)

 کران بری سبب اسیدی کردن ادرار است و از این طریق مانع از رشد باکتری‌هایی می‌شود که عامل بروز عفونت ادراری هستند؛ این میوه همچنین از چسبندگی باکتری‌ها روی دیواره مجرای ادرار و مثانه نیز جلوگیری می‌کند.

اکیناسه (سر خار گل)

برای بهبود عفونت‌های ادراری باید یک گرم ریشه یا برگ خشک گیاه اکیناسه را در یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دَم و روزانه یک تا 6  فنجان از این دمنوش میل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار