فرماندار اردکان:

نهضت پرسشگری باید از دانشجویان آغاز شود

فرماندار اردکان گفت:باید به دانشجویان اعتماد کرد و از پتانسیل اندیشه آنان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی مقیمی فرماندار اردکان در برنامه‌ای که به همت دانشگاه اردکان و به مناسبت روز دانشجو در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان برگزار شد؛ شانزدهم آذر را نقطه عطف جنبش دانشجویی ایران اسلامی و روز مبارزه با استکبار و تمرین پرسشگری در دانشجویان توصیف کرد.

 مقیمی افزود: بزرگداشت این روز بدان معناست که دانشجو هم‌چنان قلب تپنده اجتماع است و نمی‌توان با سرکوب و ارعاب تفکر خاصی را به دانشجویان تحمیل کرد.

وی دانشگاه را مبدأ بسیاری از تحولات و زادگاه اندیشه‌های نو دانست و گفت: به فرموده امام خمینی‌ره اگر دانشگاه اصلاح شود،مملکت نیز اصلاح می‌شود.

فرماندار اردکان استقلال و حرکت در راستای منافع ملی را از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجویان برشمرد و گفت: در سایه همین خصوصیات است که حرکت‌های عظیمی چون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و حضور در جبهه‌های جنگ به وجود آمده است.

مقیمی دانشجویان هوشیار و تیز بین را پیشتاز در حرکت‌های علمی و اجتماعی دانست و با بیان اینکه دانشگاه موتور محرکه جامعه است افزود: باید به دانشجویان اعتماد کرد و از پتانسیل اندیشه آنان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده نمود.

فرماندار اردکان دانشگاه را محیطی مناسب برای تمرین حقیقت‌طلبی و دموکراسی و تقویت این محیط‌ها را مقدمه‌ای لازم برای ایجاد جامعه‌ای پرسشگر و مطالبه گر توصیف کرد و گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شخص و نهادی از نقد مصون نیست و دانشگاه‌ها می‌توانند با راه‌اندازی نهضت پرسشگری ضمن جلوگیری از بروز مشکلات و فساد در جامعه روح تازه‌ای در آن بدمند.

فرماندار اردکان دانشجویان را به مطالعه در زمینه تاریخ انقلاب و ژرف‌نگری در توصیه‌های مقام معظم رهبری توصیه کرد و از مسئولان دانشگاه خواست نهایت تلاش خود را برای تقویت کرسی‌های آزاداندیشی به منظور حفظ سرزندگی جنبش دانشجویی به کار گیرند.

گفتنی است در این مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه اردکان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ی

دانشگاه موتور محرکه جامعه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار