فرماندار فامنين:

ایجاد اشتغال های خرد، صنایع کوچک و تبدیلی

مردم شهرستان با استفاده از تسهيلات ، اشتغال های خرد و کوچک و صنایع تبدیلی ايجاد كنند

ایجاد اشتغال های خرد، صنایع کوچک و تبدیلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرماندار شهرستان فامنین در بازديد از روستاهاي سناج ، طاوه و جهان آباد گفت : تجربیات اخیر نشان داده است بررسی مسائل و مشکلات روستاها با حضور در محل نتایج به مراتب بهتری به دنبال دارد و وظیفه می دانیم با رؤسای ادارات و مسئولین استانی در جمع اهالی محترم روستاها حضور یابیم و با مشاهده مشکلات مربوط از نزدیک ، تصمیمات لازم را اتخاذ نمائیم.
سيد مجيد شماعي افزود: اعتبارات خوبی با عنایات ویژه دولت تدبیر و امید و شخص استاندار به استان و شهرستان ابلاغ شده است و هر یک از افرادی که طرح یا پروژه ای دارند می توانند این طرح و پروژه را پس از نظارت کارشناسی انجام داده و به دنبال دریافت اعتبارات بروند تا بحث اشتغال در استان و شهرستان پيگيري شود.
وي در این بازدیدها با اشاره به نقش و جایگاه روستاییان در توسعه اقتصادی جوامع اظهار داشت : دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به روستاها دارد و طی دو سال اخیر توسعه اجتماعی و عمرانی روستاها شتاب گرفته است.
فرماندار فامنین افزود : با توجه به بحران آب شهرستان مردم باید به سمت ایجاد اشتغال های خرد و کوچک و صنایع تبدیلی بروند و دولت برای این کار وامهایی را در نظر گرفته است که این اتفاق برای اولین بار بعد از انقلاب رخ داده است .
شماعی به انواع این وامها اشاره کرد و گفت: این وامها در بخش های مختلفی پرداخت می شود، وام اشتغال فراگیر که به شهرستان فامنین 210 میلیارد ریال مصوب شده است که با سود 13 درصد و آورده 17 درصدی و بازپرداخت آن متناسب با طرح متقاضی بین 2 الی 6 سال است .
فرماندار فامنین دومین نوع وام را وام اشتغال پایدار عنوان کرد که سود این وام ها 6-9 درصد می باشد و بازپرداخت این نوع وام 6 سال می باشد و این وام در قالب طرح های کشاوری ، منابع طبیعی ، معادن کوچک ، فناوری اطلاعات ، گردشگری ، صنایع دستی ، فرش دستباف و ... پرداخت می شود .
شماعي نوع سوم وام اشتغال را رونق تولید عنوان کرد که با نرخ 15 درصد و دوره بازپرداخت 5 ساله پرداخت می شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان به نوع چهارم و پنجم این وامها نیز اشاره کرد و گفت : نوع چهارم مربوط به تفاهم نامه بنیاد علوی و بانک سینا می باشد که با نرخ 8 درصد و بازپرداخت 6 ساله و پنجمین نوع مربوط به تفاهم نامه بنیاد برکت و بانک پارسیان در همه زمینه ها بجز بخش های کشاورزی و دامداری پرداخت می شود
امیر خجسته ، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت : مهمترین خواسته مردم شهرستان اشتغال ، آب ، بهسازی روستاها ، مشکلات بیمه روستایی و وضعیت مدارس که اکثر این موارد قابل پیگیری است .
خجسته افزود: در بحث اشتغال و بیکاری که باعث مهاجرت مردم می شود در این مورد طبق دستور مقام معظم رهبری مبلغ 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و 6 هزار میلیارد تومان نیز توسط دولت اختصاص یافته است جهت پرداخت وامهای مختلف به روستائیان با سود کم که فرماندار به انواع آن اشاره كردند .
به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستاهای سناج ، طاوه و جهان آباد فرماندار فامنین به اتفاق امیر خجسته نماینده محترم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ، بخشدار مرکزی و رؤسای برخی ادارات شهرستان به روستاهای سناج ، طاوه ، و جهان آباد بخش مرکزی فامنین رفته و از نزدیک مسائل و مشکلات این روستاها را در جهت پروژه های مختلف در زمینه های اشتغال ، اجرای طرح هادی ، بیمه های روستایی ، آب این سه روستا را مورد بررسی قرار دادند و در این زمینه به گفتگو با مردم پرداختند .
در ادامه این بازدید ها از محل احداث ساختمان فرمانداری ، اتاق اصناف و حوزه علمیه نیز بازدید به عمل آمد .

انتهای پیام ص/ف

ایجاد اشتغال های خرد، صنایع کوچک و تبدیلی در فامنین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.