تحصیل ۱۳۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در کشور

۱۳۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در مدارس سطح کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین جشن لبخند فرشته‌ها به مناسبت روز جهانی معلولان در شهرکرد گفت: هم اکنون ۱۳۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در هفت گروه نابینایان، ناشنوایان، آسیب دیدگان ذهنی، مشکلات عاطفی، چند معلولیتی، اختلالات یادگیری، مشکلات جسمی و حرکتی در مدارس سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان آموزش این تعداد دانش آموز توسط ۲۳ هزار معلم افزود: در سال جاری شاهد قبولی ۳۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه بدون سهمیه در کنکور بودیم که این بیانگر کیفی بودن نظام آموزشی کشور می‌باشد.

قدمی اضافه کرد: برای دانش آموز با نیاز‌های ویژه علاوه بر آموزش، خدمات حمایتی شامل پرداخت هزینه‌های دارویی، جراحی و دندانپزشکی توسط دولت در نظر گرفته شده، که در این زمینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

قدمی با بیان توسعه آموزش تلفیقی و فراگیر به منظور تحصیل دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای مشکلات جسمی حرکتی در کنار دانش آموزان عادی گفت: ۶۲ هزار نفر در این سیستم در حال تحصیل می‌باشند.

گفتنی است: همزمان با روز جهانی معلولان، جشن لبخند فرشته‌ها با حضور ۴۰۰ دانش آموز مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

۳ دسامبر برابر با ۱۲ آذر «روز جهانی معلولان» و ۱۲ تا ۱۸ آذر به عنوان «هفته ملی معلولان» نامگذاری شده است.

برنامه‌های هفته ملی معلولان، امسال با شعار «جامعه‌ای پایدار و انعطاف پذیر برای همه بسازیم» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ

فعالیت ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار