صادرات ۸۷۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی میلک به افغانستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۸۷۵ هزار تن کالا در هشت ماهه نخست امسال از پایانه مرزی میلک در شمال این استان به کشور افغانستان صادر شده است.

صادرات ۸۷۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی میلک به افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۲۸۸ هزار تن کالا در این مدت از مرز ملیک به کشور افغانستان تبادل شده که ۸۷۵ هزار تن آن صادرات و ۴۱۳ هزار تن ترانزیت صورت گرفته است.


وی افزود: این میزان جابجایی ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.


وی ادامه داد:هم اینک بیشترین حجم تبادل کالا میان ایران و افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک انجام می‌شود.


وی با اشاره به افق روشن پیش روی پایانه مرزی میلک به دلیل قرار گرفتن در موقعیتی ممتاز که نقطه اتصال افغانستان به آب‌های آزاد است گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بازار این کشور با برنامه ریزی دقیق برای افزایش حجم مبادلات و تثبیت موقعیت موجود به عنوان یک بازار هدف تلاش شود.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان یک بندر مهم و راهبردی در جنوب شرق کشور نقطه عطفی در رونق تجارت با کشور‌های همسایه در شرق، شمال، غرب و همچنین کشور‌های حوزه خلیج فارس است.


خانقائی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به حجم بالای صادرات و ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک عملیات توسعه و تجهیز این پایانه در دستور کار بوده و امیدواریم در آینده با ساخت پل دوم بر روی رودخانه مشترک مرزی شاهد تسهیل در روند تجارت باشیم.


وی تصریح کرد: جایگاه ممتاز سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور‌های پاکستان و افغانستان و دسترسی به آب‌های آزاد و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و نیز توسعه بندر چابهار و تمایل کشور‌های هند و افغانستان برای سرمایه گذاری در این بندر نشان از اهمیت این استان به عنوان یک مسیر امن برای جابجایی کالا به کشور‌های هدف دارد.

انتهای پیام/گ

صادرات کالا از پایانه مرزی میلک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار