اس ام اس 25 ساله شد + فیلم

سرویس پیام کوتاه در 3 دسامبر 1992 توسط یک برنامه نویس جوان انگلیسی ابداع شد و حالا وارد بیست و پنجمین سال تولد خود شده است.

اس ام اس 25 ساله شد + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید در حال حاضر برای میلیونها کاربر تصور زندگی بدون پیام کوتاه ممکن نباشد. پیام کوتاه این فرصت را برای افراد ایجاد کرد تا با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند. 25 سال پیش در تاریخ 3 دسامبر 1922 یک برنامه نویس جوان انگلیسی به نام نِیل‌پپ‌ورث توانست اولین پیام کوتاه را به مناسبت کریسمس با محتوای " کریسمس مبارک " از طریق رایانه به یکی از همکارانش ارسال کند.

بعدها شرکت نوکیا با افزودن قابلیت‌های جدید این سرویس را ارتقا داد. این شرکت در طراحی  محصولات جدیدش گزینه هشدار دریافت پیامک را گنجاند. پس از آن  با پیشرفت فناوری، پای ایموجی‌ها هم به سرویس پیامک باز شد و آن را هر چه جذاب تر کرد. این روند تا جائی ادامه یافت که به تدریج قابلیت ارسال عکس و پیام صوتی هم به آن اضافه شد. 

و حالا در سال‌های اخیر با توجه به ظهور پیام رسان‌های جدیدی چون تلگرام و اینستاگرام و... امکان ارسال ویدئو نیز میسر شده است. 

در کلیپ زیر روند تکامل سرویس پیام کوتاه نشان داده شده است. 

انتهای پیام/

جشن بیست و پنجمین سالگرد سرویس پیام کوتاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالیه
آخرین اخبار