رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز گفت: طرح‌های آبخیزداری در شهرستان الیگودرز به دلیل کمبود اعتبار تاکنون انجام‌ نشده است که در صورت تامین اعتبار این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مرتضی سعیدی فر، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز، با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان گفت: برای اجرای طرح آبخیزداری چمن سلطان این شهرستان چهار هزار مترمکعب سازه‌های سیمانی در دستور کار است که تاکنون دو هزار مترمکعب انجام و مابقی در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه 400 میلیون تومان هزینه این پروژه است افزود: طرح‌های مطالعه شده آبخیزداری نیز در دستور کار است و مبالغی نیز مصوب شده ولی هنوز تخصیص اعتبار به اداره اعلام‌نشده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه به دلیل کمبود اعتبار تاکنون طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان انجام‌نشده است عنوان کرد: طرح آبخیزداری و اقدامات بیولوژیکی با کاشت گونه‌های سازگار با محیط و بومی در حوضیان در دستور کار است.

وی در راستای کاشت نهال گفت: امسال 100 هزار نهال به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع‌شده است به‌طوری‌که 70 هزار نهال غیر مثمر از گونه‌های محلب، صنوبر، اقاقیا، توت، افرا و زبان‌گنجشک با حمایت و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان الیگودرز به‌منظور ایجاد فضای سبز به‌صورت ویژه به شهرستان اختصاص‌یافته است.

سعیدی فر افزود: با همکاری شهرداری کاشت این‌ گونه‌ها در دو کمربند حاشیه شهر انجام‌شده و 11 هزار نهال نیز در حاشیه سد حوضیان کاشت شده است.

انتهای پیام/د

 اجرای طرح‌های آبخیزداری الیگودرز نیازمند تامین اعتبار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.