هنر خوشنویسی می‌تواند نماد معرفی قزوین باشد

استاندار قزوین گفت: خوشنویسی یک مقوله فرهنگی است که می‌تواد به نماد و برند اصلی قزوین بعنوان پایتخت خوشنویسی ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای سیاست گذاری خوشنویسی استان افزود: خوشنویسی هنری عرفانی از منظر بین المللی و هنری عرفانی - اسلامی با نگاه داخلی است و وقتی قزوین پایتخت خوشنویسی ایران نامگذاری می‌شود باید نمود بیرونی و وجهه شهر قزوین با این برند و هنر شناخته شود.

وی افزود: جلسات شورای خوشنویسی استان براساس یک برنامه زمان بندی تا رسیدن به جایگاه مطلوب این هنر تداوم خواهد داشت تا خوشنویسی در قزوین بعنوان یک موضوع فرهنگی مورد توجه همگان قرار بگیرد.

زاهدی با تاکید بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای برگزاری دوسالانه خوشنویسی در سال ۹۷ گفت: باید کارگروهی تعیین شود که برنامه‌های دوسالانه کنگره را تهیه و به شورا ارائه کند تا پس از تایید برای اجرای آن‌ها اقدام شود.

معصومی فرمدیر کل صدا وسیمای مر کز قزوین هم برای برنامه سازی در زمینه خوشنویسی در بخش‌های مختلف خبر، سیما ورادیو اعلام امادگی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لستان هم گفت: در صورت حمایت، کارگاه بزرگ تولید کاشی و سرامیک برای کتیبه‌ها تا ۲۲ بهمن در قزوین راه اندازی می‌شود.

حضرتی‌ها هدف از اجرای این طرح را از بین برد ن. خطوط فاقد ارزش هنری از سردر‌ها بیان کرد.

انتهای پیام/

 

برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری خوشنویسی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.