عقد تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و دانشگاه کردستان

تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان منعقد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در آئین انعقاد این تفاهم نامه با تاکید بر لزوم ارتقای بنیه علمی جامعه با ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: همکاری نهادهای فرهنگی و موسسات آموزش عالی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

وی افزود: بهره‌مندی از توان فرهنگی، فکری، پژوهشی، تبادل اطلاعات در زمینه های مختلف و استفاده از خلاقیت و تجربیات طرفین در راستای اجرای برنامه‌های مشترک و همکاری های دوجانبه به منظور تقویت و ارتقای بنیه علمی جامعه در انعقاد تفام نامه مشترک مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در رابطه با اهداف انعقاد تفاهم نامه میان کتابخانه های عمومی و پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، عنوان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه، کتابخوانی، تحقیق و پژوهش در جامعه و بهره گيري از ظرفيت هاي طرفين در جهت ارتقای شاخص های فرهنگی استان از جمله این اهداف است.

احمدی ادامه داد: همکاری های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مشترک، برگزاری همایش های مشترک در سطح استان براساس موضوعات مورد توافق طرفین و برگزاری نشست های مشترک تخصصی کتابخوانی و نقد وبررسی کتاب از موضوعات مورد توجه در تفاهم نامه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان همکاری دربرگزاری نشست های کتابخوان تخصصی و ویژه و نشست های علمی مشترک، نمایش آثار منتخب علمی، پژوهشی درکنار معرفی تازه های کتاب در کتابخانه های عمومی، همکاری در برگزاری مراسم رونمایی و نقد کتاب برخی از تعهدات کتابخانه های عمومی کردستان در تفاهم نامه است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، کتابخانه های عمومی همچنین به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای کارکنان و اعضای کتابخانه و همچنین خوانش و معرفی کتاب به صورت حرفه ای متعهد شده است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تعهدات پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: همکاری در برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی برای کارکنان و اعضای کتابخانه، مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی و همکاری در اجرای فعالیت های کلی کتابخانه های عمومی از جمله این تعهدات است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در پایان اضافه کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت 3 سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.

 

انتهای پیام/ع م د

تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و دانشگاه کردستان منعقد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.