سفیر ژاپن در ایران:

پیوند همیشگی ایران و ژاپن با روابط فرهنگی بوده است

سفیر ژاپن در ایران گفت: روابط فرهنگی این کشور با ایران همواره و حتی در دوران سخت سیاسی و اقتصادی این دو کشور را به هم پیوند داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هیرو سویا کوبا یاشی" در یکی از خانه های تاریخی کاشان ( بخش خصوصی) با تاکید براینکه سال 2019 میلادی سالگرد 90 سالگی برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن است ابراز امیدواری کردهمکاریهای دو جانبه بین این دو کشور گسترش یافته و روابط فرهنگی بین آنها متسحکم تر شود.
 
وی با تقدیر از  مردم کاشان، افزود: امیدوارم که از کنسرت طبل و فلوت ژاپنی به مناسبت ماه فرهنگی ژاپن لذت ببرند.
 
هیرو سویا کوبا یاشی با معرفی «ایچیتارو» نوازنده طبل ژاپنی، خاطرنشان کرد: وی در سال 2014 به ایران آمد و در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن به اجرای برنامه پرداخت و امسال نیز افزون بر طبل ژاپنی ، «شینوبوئه» که یکی از فلوتهای ژاپنی است نیز نواخته خواهد شد. 
 
وی تصریح کرد: ایچیتارو مدت 10 سال  عضو گروه «اون دکوزا» یکی از معروفترین گروهای طبل ژاپنی است که رهبر فقید این گروه یک نظریه اصلی داشت که دویدن و موزیک موجودیتی هستند که با یازتابی از نمایش و انرژی زندگی انسان است.
 
سفیر ژاپن در ایران  یادآور شد: بر اساس این نظریه ایچیتارو از سال 1990 تا 1993 مسافت 15 هزار کیلومتری را در آمریکا طی کرد و در این طول این مدت بشی از 500 کنسرت در مناطق مختلف اجرا کرد که چهار اجرای آن در سالن معتبر فرهنگی نیویورک بود.
 
وی درخصوص «کوجی کیشیدا» نوازنده «شینوبوئه» و «نوکان» ازسازهای سنتی ژاپن نیز گفت: کیشیدا موسیقی های اصیلی را خلق کرده که صدای الهام بخش آن قلب ژاپنی ها رالمس می کند.
 
هیرو سویا کوبا یاشی ادامه داد: کیشیدا ازکودکی به فستیوال موسیقی ژاپن علاقمه داشت و فلوت را فراگرفت و در کنار فلوت به کشاورزی نیز می پرداخت، او اجرای بسیاری با سازهای گوناگون داشته و در کشورهای مختلف جهان از جمله مغولستان، بریتانیا و کشورهای اروپایی هنرنمایی کرده است.
 
شهرداری کاشان نیز در این آئین گفت: امروز با گسترش تکنولوژی و تغییرات سریع در عرصه زندگی و سبک آن، عرصه تعاملات گسترده تر و نیاز به ارتقای ارتباطات وتعاملات بیش از پیش احساس می شود.
شایان ذکر است :سفیر ژاپن برای شرکت در روز فرهنگی ژاپن در کاشان به این شهرستان سفر کرده بود. 
 
 
انتهای پیام/م
 

فرهنگ، ارتباط همیشگی ایران وژاپن را پیوند داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.