رئیس پارک ملی تندوره گفت:در رخدادی کم نظیر دوربین‌های تحقیقاتی حفاظت از پلنگ ایرانی تصویر یک پلنگ مادر را به همراه ۲ توله اش در پارک ملی تندوره ثبت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حسین اصلاحی افزود: بررسی الگوی خال‌های پلنگ توسط کارشناسان خبر از آن دارد که دوربین‌های تحقیقاتی در بهار سال گذشته این پلنگ ماده را در حالی که تنها بوده است ثبت کرده اند، ولی امسال ثبت مجدد این پلنگ خبر‌های خوبی به همراه دارد.

تولد دو توله پلنگ در پارک ملی تندوره

وی گفت: محققین حیات وحش سن توله‌ها را حدود ۲ ماه تخمین می‌زنند که به نظر می‌رسد تولد آن‌ها در اواسط تابستان امسال رخ داده باشد. این در حالی است که مشاهدات کارشناسان این نتیجه گیری را تائید می‌کند که در مناطقی با فصول متمایز مانند تندوره، پلنگ‌ها ممکن است خارج از فصل تولد، زایمان داشته باشند.

رئیس حفاظت محیط زیست درگز افزود:از سال گذشته، دوربین‌های حساس حرارتی در نقاط مختلف پارک نصب شده تا بتواند در کنار کنترل فعالیت‌های غیرمجاز، ما را در شناسایی جمعیت جانوران بخصوص پلنگ یاری دهد.

اصلاحی گفت: در نخستین هفته‌های مرحله دوم پروژه پایش جمعیت پلنگ ایرانی که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی و اداره حفاظت محیط زیست درگز در پارک ملی تندوره به اجرا رسیده است، دوربین‌های تحقیقاتی از ۴ خانواده پلنگ ایرانی تصویربرداری کرده اند که با توجه به ادامه روند شناسایی تصاویر به دست آمده، این آمار ممکن است متغیر باشد.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز در استان خراسان رضوی قرار داشته و میزبان بزرگترین جمعیت پلنگ ایرانی در خاورمیانه است.


انتهای پیام//ف.ج
 

زادآوری غیر منتظره پلنگ ماده در پارک ملی تندوره درگز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.