رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا طرح مالیاتی جمهوری‌خواهان را بدترین لایحه در تاریخ کنگره این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد طرح مالیاتی جمهوری خواهان که به تصویب مجلس سنا رسید، بدترین لایحه در تاریخ آمریکاست.

وی در این خصوص گفت: من گفته ام که این طرحی که آنها تصویب کرده اند، بدترین طرحی است که در کل تاریخ کنگره آمریکا دیده شده است. این طرح به مردم بیشتری آسیب می زند، کسری بودجه را به شدت افزایش می دهد و تصویب این طرح می تواند چندین تریلیون دلار به اقتصاد کشور ضربه بزند، آن هم به خاطر طرحی که هیچ کارشناسی آن را تأیید نکرده است و به سرعت درباره آن تصمیم گیری شده است.

طرح مالیاتی دونالد ترامپ چند روز پیش به تصویب مجلس سنا رسید. این طرح مالیاتی با 51 رأی مثبت و 49 رأی منفی در نهایت تصویب شد. هیچ کدام از دموکراتها از این طرح حمایت نکردند. باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا تنها جمهوری‌خواهی بود که با این طرح مخالفت کرد. بر اساس این طرح، نرخ مالیات شرکت ها از 35 درصد به 20 درصد کاهش خواهد یافت.

این در حالیست که این طرح با مخالفت شدید گروه های مختلف مواجه شده است و بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که این طرح تنها برای ثروتمندان منفعت دارد.

این طرح تصویب شده باید با آن طرحی که پیشتر بوسیله مجلس نمایندگان تأیید شد ترکیب شود و در نهایت برای تأیید برای ترامپ فرستاده شود. گزارشها حاکی از آن است که این طرح مالیاتی جمهوری‌خواهان در یک دهه آینده کسری بودجه این کشور را تا بیش از 14 میلیارد دلار افزایش می دهد.

هیلاری کلینتون هم چند ساعت پس از تصویب این طرح کاهش مالیاتی اعلام کرد این یک طرح مالیاتی وحشتناک است و فقط برای ترامپ، خانواده اش و میلیاردرهایی که حامی او هستند سود دارد.


انتهای پیام/

انتقاد شدید از پلوسی تصویب طرح مالیاتی جمهوری‌خواهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار