ایران زمین/ 120

از شهر رستم چه می‌دانيد؟ + تصاوير

یکی از شهرستان‌های استان فارس با عنوان شهر رستم شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شهرستان‌های استان فارس با عنوان شهر رستم شناخته می‌شود. نام رستم از ۸۰۰ سال قبل تا به امروز در ذهن ایرانیان و جهانیان ثبت شده و یادآور پهلوانان ایرانی و نماد ملی و جوانمردی است. این نام نخستین بار در شاهنامه فردوسی که امروزه به عنوان یکی از شاهکار‌های خلق شده در بستر زبان و ادبیات فارسی شناخته می‌شود، ذکر شده است.

بنا بر این گزارش، رستم، مهم‌ترین چهره اسطوره‌ای ادبیات فارسی به حساب می‌آید. این چهره شاخص داستان‌های شاهنامه فردوسی، مظهر پهلوانی و دلیری است.

یادگار پهلوانان را در کجا پیدا کنیم؟

شایان ذکر است؛ شهرستان رستم یکی از کهن‌ترین مناطق باستانی ایران و بین‌النهرین به شمار می‌رود. به گواه تاریخ، مردم این شهرستان به رهبری آریوبرزن در مقابل لشکر اسکندر مقاومت کردند و تا کشته نشدند، اسکندر نتوانست وارد سرزمین پارس شود.

یادگار پهلوانان را در کجا پیدا کنیم؟


گفتنی است؛ از جاذبه‌های شهرستان رستم می‌توان به غار بوف اشاره کرد. این غار یکی از کهن‌ترین زیستگاه‌های انسان نخستین به حساب می‌آید. قدیمی‌ترین دوره‌ی استقرار در غار بوف به حدود ۳۶ هزار سال قبل برمی‌گردد.

خاطرنشان می‌شود؛ از جاذبه‌های دیگر این شهرستان می‌توان به چشمه انجیری، سراب سیاه منصور‌آباد، پتکون زیرد و آبشار پای‌تف اشاره کرد.


انتهای پیام/

 

جاذبه های شهرستان رستم را بشناسيد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
شهر رستم سیستان بوده وهست