زندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ورود خودروهای وارداتی به چرخه تردد در گرو تایید محیط زیست/ سوخت با استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور توزیع می‌شود

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا زمانی که محیط زیست استاندارد خودروهای وارداتی را تایید نکند، این خودروها وارد چرخه تردد نمی شوند.

ورود خودروهای وارداتی به چرخه تردد در گرو تایید محیط زیست/ سوخت با استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور توزیع می‌شودمسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کیفیت خودروهای وارداتی اظهار کرد: خودروهای وارداتی باید دارای استاندارد یورو 5 باشند و سازمان محیط زیست با بررسی‌هایی که بر روی این خودروها انجام می دهد موافقت و یا عدم موافقت خود را اعلام می‌کند و در نهایت این خودروها از طریق گمرک و با تایید سازمان محیط زیست وارد چرخه تردد می شوند.

وی افزود: در حال حاضر سوخت با استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور  توزیع می‌شود که این سوخت با سوخت استاندارد یورو 5 اختلاف چندانی ندارد.

زندی با بیان اینکه با خودروهایی با سوخت بنزین مشکلی نداریم، گفت: پارامترهای آلایندگی که ما بیشتر به آن ها توجه داریم از جمله بنزن و گوگرد تقریبا شبیه یکدیگر هستند و اختلاف چندانی با هم ندارند و استفاده خودروهای وارداتی از این سوخت ها بدون اشکال دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ شکایتی مبنی بر استفاده از این سوخت ها در خودروهای وارداتی نداشتیم، افزود: استفاده از این سوخت ها برای خودروهای وارداتی در تهران و کلانشهرها هیچ مشکلی ندارد. همچنین در سایر شهرهای کشور تاکنون هیچ شکایتی مبنی بر از بین رفتن سیستم های کنترل آلایندگی ناشی از استفاده از سوخت بنزینی ثبت نشده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای خودروهای با سوخت دیزلی ممکن است مشکل از بین رفتن سیستم آلایندگی را داشته باشیم، اما برای خودروهای بنزینی چنین مشکلی وجود ندارد، چراکه کاتالیست های نصب شده بر روی این خودروها پیشرفته است و توانایی کارکرد بیش از حد انتظار را دارند.

انتهای پیام/

توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار