دستگيری هَكِر کامپیوتر يک شركت

رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: فردی كه اقدام به هک سيستم‌های رايانه‌ای يكی از شركت‌های خصوصی كرده بود، توسط پليس فتای استان اصفهان شناسايی و دستگير شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سیستم‌های رایانه‌ای شرکت او توسط فردی ناشناس هک و باعث تخریب و دستکاری داده‌های آن‌ها شده، این موضوع بررسی شد و در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی، سرانجام متهم اصلی این پرونده شناسایی و در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به جرم خود اقرار و انگیزه خود را انتقام‌جویی و رقابت شغلی با شاکی عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت پیشگیری از بروز این‌گونه اتفاقات خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از رمزهای ترکیبی که شامل حروف، اعداد و کاراکتر است استفاده کرده و بر روی سیستم‌های رایانه‌ای خود آنتی‌ویروس‌های اورجینال(اصلی) و به‌روزشده نصب کنند؛ همچنین «فایروال»های سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری جهت جلوگیری از نفوذ هکرها به سیستم‌های رایانه‌ای را به کار ببرند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.