برداشت 31 هزار تن سیب زمینی از مزارع خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری 31 هزار و 500 تن محصول سیب زمینی از مزارع استان خراسان شمالی برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد نقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان محصول از سطح زیر کشت هزار و 30 هکتار از مزارع سیب زمینی برداشت شد گفت: همچنین حدود 350 تن سیب زمینی بذری در استان تولید شد که 8 رقم بذر وارداتی در قالب مزرعه الگویی کشت و برداشت شد.

وی هدف از کشت و برداشت بذر وارداتی در قالب مزرعه الگویی را، بررسی ارقام وارداتی در کنار ارقام بومی و رایج که در سال آینده نسبت به تکثیر آن باید اقدام شود عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه 50 درصد سیب زمینی استان در فاروج تولید می شود هم اکنون تولید کنندگان سیب زمینی بذر در فاروج در حال ثبت کردن داریم که کشاورزان می توانند بذر خود را از طریق این شرکت تامین کنند.

کاظیان گفت: در سال زراعی گذشته هزار و 80 هکتار از مزارع استان زیر کشت سیب زمینی رفت که از این سطح 32 هزار و 400 تن محصول تولید و به خاطر قیمت سیب زمینی امسال نسبت به سال قبل، کاهش سطح زیر کشت این محصول را در استان داشتیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه بعد از فاروج، شیروان، مانه و سملقان و بجنورد بیشترین سطح کشت سیب زمینی در استان را دارند افزود: میانگین برداشت سیب زمینی در استان 30 تن در هکتار است.

انتهای پیام/آ

تولید 350 تن سیب زمینی بذری در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.