رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در قم:

کتابخانه‌های ملی دایره ی ارتباطات خود را جهانی کنند

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در چهارمین مجمع عمومی کتابخانه‌های تخصصی در قم گفت:کتابخانه‌های ملی دایره ی ارتباطات خود را جهانی کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بعد از ظهر امروز در چهارمین مجمع عمومی کتابخانه‌های تخصصی که در سالن همایش‌های کتابخانه آیت الله بروجردی برگزار شد، با بیان اینکه اسناد علمی و تاریخی باید سامان یافته و در دسترس مردم قرار بگیرند، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کتابخانه‌ها باید همه تلاش کنند و با روحیه جهادی مشغول توسعه ی کتاب و کتابخوانی در جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کتابخانه‌ها باید حافظ کتاب باشند زیرا دارای ارزش‌های گران‌بهایی است، عنوان کرد: اطلاع رسانی و نشر منابع مکتوب و تخصصی از اهمیت بیشتری نسبت به حفظ و نگه‌داری آن‌ها در مخزن کتابخانه‌ها برخوردار است و عموم مردم ازجمله پژوهشگران، نخبگان و علم اندیشان باید از این منابع سود بخش بهره بگیرند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه کتابخانه‌های ملی در راستای تحقق افزایش کتابخوانی میان مردم احساس مسؤولیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های ملی باید در این راستا دایره ی ارتباطات خود را از سطح ملی به سطح جهانی ارتقاء دهند تا بتوانند با توسعه امکانات بسترهای مناسب را برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجربیات علمی دیگران، مطرح کرد: این ارتقاء سطح باید در قالب‌های مختلفی از جمله انجمن‌های کتابداران، شورای اسناد، شورای کتاب، ایفلا و نشست اکو صورت بگیرد و همه باید برای تحقق این مهم اهتمام داشته باشند.

بروجردی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی آماده هرگونه همکاری برای تعامل با مراکز فرهنگی بین المللی مانند یونسکو و اکو است، تصریح کرد: ما آثار مکتوب دینی را در قالب منابع خریده و به صورت نسخه‌های دیجیتال گردآوری کرده و در دسترسی مردم قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: منابع ارزشمند خودمان را نیز برای دسترسی صاحب نظران با آنها به اشتراک گذاشته تا تفاهم نامه‌ای در این زمینه با آن‌ها امضا کنیم.

انتهای پیام/ش

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مجمع عمومی کتابخانه های تخصصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار