رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: با عرضه‌کنندگان داروهای نیروزا و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در شهرضا به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌نقی انصاری عصر امروز در جلسه کمیته سند ملی تغذیه و امنیت غذایی شهرستان شهرضا با اشاره به مصوبه کارگروه تغذیه در راستای پیشگیری از توزیع مکمل‌ها و داروهای نیروزای غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی شهرضا، اظهار کرد: در جلسه گذشته مقرر شد کارگروه مشترکی از اداره ورزش و جوانان، دادستان، اصناف و نیروی انتظامی برای بازدید از باشگاه‌ها تشکیل شود که هنوز این کارگروه تشکیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر باشگاه‌های ورزشی در ساعات غیراداری کار می‌کنند، افزود: دو باشگاه ورزشی در شهرستان به دلیل نداشتن مجوز پلمپ شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: با باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی که رسالت اصلی خود را فراموش کرده و بدون توجه به سلامت ورزشکاران اقدام به فروش و عرضه داروها و مکمل‌های غیرمجاز به ورزشکاران کنند به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه از حدود 28 باشگاه ورزشی بازرسی و نظارت می‌شود، تأکید کرد: ورزشکاران نباید بدون آنکه از محتوای مواد تشکیل‌دهنده مکمل‌های غیرمجاز اطلاعی داشته باشند اقدام به مصرف کنند زیرا عوارض جبران‌ناپذیری را به خود وارد می‌کنند.

انصاری با تأکید بر اینکه داروها و مکمل‌های ورزشی باید با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شود، خاطرنشان کرد: مصرف هر دارویی بدون نظر و تجویز پزشک می‌تواند به شدت خطرساز باشد و در همین راستا بیشتر مکمل‌هایی که غیرمجاز به فروش می‌رسند تقلبی و قاچاق بوده که لازم است ورزشکاران از خرید این داروها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه لیست داروهای مجاز را به باشگاه‌های ورزشی اعلام کرده‌ایم، بیان داشت: جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌های ورزشی گرفته شد و موارد لازم و تخلفات را به آن‌ها متذکر شدیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا در پایان با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم کیف شخصی افراد در باشگاه‌ها و صندوق عقب خودروی ورزشکاران را بازرسی کنیم، مطرح کرد: به دستگاه‌هایی که باید در بازدید همراه اداره ورزش و جوانان باشند، اعلام کردیم که یک رابط در بخش بانوان و آقایان برای بازرسی معرفی کنند تا به صورت سرزده از باشگاه‌ها بازدید و نظارت به عمل آید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.