محسنی بندپی خبر داد

روند افزایشی تعداد معلولان در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: عوارض ناشی از بیماری، سالمندی، حوادث جاده‌ای و اختلالات ژنتیکی سبب روند افزایشی آمار معلولیت در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم گردهمایی که به مناسبت روز جهانی معلولان، صبح امروز هجدهم آذر ماه  در مرکز همایش‌های برج میلاد، برگزار شد، اظهار کرد: عوارض ناشی از بیماری، سالمندی، حوادث جاده‌ای و اختلالات ژنتیکی سبب روند افزایشی آمار معلولیت در کشور شده است.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با نگاهی جدید و علمی در دولت تدبیر و امید اقدامات ارتقایی و پیشگیرانه را به عنوان اصلی‌ترین استراتژی و همچنین مداخلات به هنگام، توانمندسازی معلولان و حمایت‌های اجتماعی این افراد  جزء سیاست های اصلی خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری تمام اقدامات پیشگیرانه از وقوع معلولیت ها و جلوگیری از تولد نوزادان معلول، با تاکید بر توسعه غربالگری های ژنتیکی از دیگر کارهایی است که سازمان بهزیستی کشور آن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

قرارگرفتن  تمام کودکان زیریک سال تحت پوشش غربالگری شنوایی

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر تمامی کودکان زیر یک سال تحت معاینات شنوایی‌ سنجی قرار گرفتند و کودکان ۳ تا ۵ سال نیز تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می‌گیرند.

محسنی بندپی یادآور شد: در حال حاضر به استناد ماده ۷۵ قانون برنامه ششم، غربالگری اختلالات ژنتیکی اجباری شده است تا سالانه از تولد ۳۰ هزار کودک معلول پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: تا کنون حدود ۴۲۰ هزار معلول روستایی تحت پوشش CBR قرار گرفته و از خدمات توانبخشی بهره‌مند شده‌اند و اجرای CBR شهری بر پایه قانون برنامه ششم توسعه در سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان در صحن علنی مجلس

 محسنی بندپی با اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: این لایحه نیازمند انجام اصلاحاتی بود که در حال حاضر اصلاحیه به پایان رسیده است و طی روزهای آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

لزوم توجه دستگاه های دولتی به حق 3 درصدی معلولان در استخدام

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند که در بحث استخدام های خود و بکارگیری نیروی کار جدید، به حق ۳ درصدی معلولان در استخدام توجه کنند.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم روز جهانی معلولان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۵:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
خدا شفاشون بده
آخرین اخبار