ادامه وارونگی دما و گردو خاک در اهواز

وارونگی دما و غلظت 4.7 برابر حد مجاز خاک در اهواز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص وارونگی دما گفت: پدیده اینورژن (وارونگی دما) که از امروز شروع شد را تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان خوزستان شاهد خواهیم بود که موجب افزایش میزان آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی خواهد شد. امروز نیز ارتفاع پدیده اینورژن در اهواز به 175 متر رسید.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی، جریان نسبتا پایداری تا پایان هفته جاری در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای جاری، پدیده جوی خاصی در استان نخواهیم داشت اما افت شدید دما تا فردا در خوزستان تداوم دارد.

همچنین براساس اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت ریزگردها در ساعت 10 صبح روز شنبه در اهواز به 705 و در حمیدیه به 874 میکروگرم بر متر مکعب رسید.


غلظت ریزگردها در این ساعت در بندر امام 740، شادگان 449، بهبهان 576، سوسنگرد 857 و امیدیه 584 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

بنابراین گزارش میزان غلظت ریزگردها در ساعت 9 صبح شنبه در اهواز به 688 ،حمیدیه 991 ، بندر امام 772، امیدیه 576، سوسنگرد 896، ماهشهر 561 و آبادان 387 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده بود.

شاخص نرمال میزان ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.


انتهای پیام/و


سلطه گری گرد و خاک بر آسمان خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.