مرگ تدریجی یک خرس قطبی در اثر تغییرات آب و هوایی+ عکس و فیلم

کارگردان یک فیلم مستند حیات وحش، مرگ تدریجی یک خرس قطبی را در اثر تغییرات آب و هوایی به تصویر کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، گروهی از عکاسان و فیلم‌سازان تصاویر دردناکی از یک خرس قطبی گرسنه‌ را به اشتراک گذاشتند که در پی تغییرات آب و هوایی، اکنون برای زنده ماندن، غذای خود را از بین زباله‌های انسانی جستجو می‌کند.

مرگ تدریجی یک خرس قطبی در اثر تغییرات آب و هوایی+ عکس و فیلم

«پاول نیکلن»، عکاس حیات وحش، و گروهی از فیلم‌سازان این خرس قطبی را تابستان امسال در جزیره بافین کانادا مشاهده کردند.

این گروه، تصاویر ناراحت‌کننده‌ای را از این خرس قطبی تهیه کردند که نشان می‌دهند این حیوان از فرط گرسنگی در حال تلف شدن است و موهای سفیدش از بدن استخوانی‌اش آویزان شده و پای عقبش را از شدت ضعف، برروی زمین می‌کشد.

مرگ تدریجی یک خرس قطبی در اثر تغییرات آب و هوایی+ عکس و فیلم

«نیکلن» می‌گوید به اقتضای شغلش خرس‌های زیادی در شمال کانادا دیده اما تا به حال با چنین فاجعه‌ای روبه‌رو نشده است. این عکاس حیات‌ وحش در مصاحبه‌ای با مجله «نشنال جئوگرافیگ» گفت با دیدن آن صحنه همه‌ افرادی که در آنجا حضور داشتند به گریه افتادند.

وی حتی قصد کمک به آن خرس قطبی را داشت اما به گفته خود، بدون تفنگ حاوی آرام بخش یا گوشت حاوی چربی زیاد قادر به چنین کاری نبود. در عوض تصمیم گرفت از مرگ تدریجی آن خرس قطبی فیلم‌برداری کند تا حداقل مطمئن شود که مرگ آن بیهوده نبوده است.

مرگ تدریجی یک خرس قطبی در اثر تغییرات آب و هوایی+ عکس و فیلم

«نیکلن» می‌گوید: «می‌خواستم مردم ببینند وقتی دانشمندان می‌گویند خرس‌های قطبی به دلیل گرمایش جهانی در حال انقراض هستند، به چه معناست. خرس‌ها از گرسنگی در حال مردن هستند. این تصویر یک خرس گرسنه است.»

خرس‌های نیم‌تنی برای پیدا کردن غذای خود (فوک‌های دریایی) از یخ‌های شناور بر روی آب کمک می‌گیرند اما اکنون با تغییر دمای کره زمین و آب شدن یخ‌ها، تهیه غذا برای آنها غیر ممکن شده است.

 با گرم شدن قطب شمال، یخ‌های شناور بر روی آب که خرس‌های قطبی از آنها برای پیدا کردن غذای خود استفاده می‌کنند، در حال آب شدن هستند و خرس‌های گریزلی که ساکن خشکی هستند به قلمرو خرس‌های قطبی هجوم آورده‌اند.

مرگ تدریجی یک خرس قطبی در اثر تغییرات آب و هوایی+ عکس و فیلم

اتحادیه علوم زمین اروپا سال گذشته اعلام کرد آب شدن یخ‌های شناور تهدیدی برای انقراض خرس‌های قطبی است.

 مطالعه دیگری که در سال جاری منتشر شد نشان می‌دهد که خرس‌های قطبی برای یافتن شکار به شدت به حس بویایی خود وابسته هستند و برای انجام این کار، در جهت باد حرکت می‌کنند اما با تغییرات آب و هوایی سرعت باد افزایش یافته و در نتیجه یافتن غذا با استفاده از حس بویایی برای این نوع خرس  سخت‌تر شده است. 

انتهای پیام/

فیلمی از یک خرس قطبی در حال انقراض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
وای خدایا به دادشون برس
آخرین اخبار