مستندسازی سالانه ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:سالانه ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان مستند سازی می شود.

مستندسازی سالانه ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بااشاره به اینکه نزدیک به 45 هزار هکتار از اراضی استان سند کاداستر تهیه‌ شده است افزود: به دلیل کمبود اعتبارات با روند کنونی، پروژه مستندسازی زمین‌های ملی و دولتی موجود در استان ۲۰ سال طول می‌کشد.

وی در ادامه افزود :ما در سال 96 برای تهیه نقشه کاداستر 90 هزار هکتار از اراضی استان، قراردادی به ارزش 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان منعقد کرده‌ایم .

رضوانی جلال بابیان اینکه بخشی از پروژه تهیه اسناد کاداستر اراضی استان انجام‌ شده است گفت: ما رفع تداخلات اراضی در روستاهایی مانند یلفان، سیمین، ابرو به مساحت 14 هزار هکتاررا توانسته ایم انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: امسال 500 میلیون تومان اعتبار در بخش استانی و یک میلیارد تومان در بخش کشوری برای تهیه اسناد 50 هزار هکتار از اراضی استان تخصیص‌ یافته است که انتظار داریم استان میزان اعتبار تخصیصی را افزایش دهد.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات اعتباری و اجرای کاداستر از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم خاطرنشان کرد: ما از اهالی روستا و زمین‌داران منطقه برای اجرای کاداستر در اراضی استفاده کردیم که نتایج خوبی را در برداشته است.

وی تأکید کرد: ما با انجام این کار ضمن اشتغال‌زایی در بخش مهندسی کشاورزی و نقشه‌برداری، به روند تهیه نقشه‌های کاداستر سرعت بیشتری بخشیده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 1130 روستا در استان داریم از سال 95 تاکنون برای135 روستا به‌اندازه 140 هزار هکتار قرارداد بسته‌ایم تصریح کرد: کل اعتبار موردنیاز برای این طرح 4 میلیارد تومان است که اعتبار کشوری آن محقق شده، اما اعتبار استانی آن به‌طور کامل پرداخت‌ نشده است.

رضوانی جلال درادامه یادآورشد: در حال حاضر کار تهیه نقشه برای 36 پلاک از اراضی استان تمام ‌شده است اما در استان 900 هزار هکتار داریم که تنها برای تهیه نقشه 135 هزار هکتار قرارداد بسته‌ایم.

 وی درپایان ابراز داشت: در صورت تأمین اعتبار ما می‌توانیم قرارداد مربوط به تهیه نقشه‌های کاداستر تمامی اراضی ملی و دولتی موجود در استان را منعقد کنیم.

انتهای پیام/غ

اجرای کاداستر در اراضی استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.