بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نمک پاشی معابر شهری روشی ناسازگار با محیط زیست است

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: نمک پاشی روشی ناسازگار با محیط زیست و مخرب است و مورد تایید محیط زیست نیست.

نمک پاشی معابر شهری روشی ناسازگار با محیط زیست استمحمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نمک پاشی در معابر شهری برای مقابله با یخبندان اظهار داشت : نمک پاشی روشی ناسازگار با محیط زیست و مخرب است که مورد تایید محیط زیست نیست و سال هاست که در اغلب کشورهای دنیا دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و اگر به هر دلیل الزام و ضرورت آن به وجود آید ،باید ترکیب مناسبی از آن با شن و ماسه استفاده شود.

وی ادامه داد: نمک پاشی در فضاهای سبز و مجاورت درختان به هیچ عنوان صحیح نیست چون باعث شوری آب، تغییر ترکیب آب های سطحی و زیرزمینی، تخریب بافت خاک و ایجاد مشکلات بسیار برای زیستمندان خواهد شد.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: نمک پاشی برای مقابله با یخبندان نه تنها باعث مشکلات زیست محیطی می شود بلکه باقی مانده آن موجب تخریب  آسفالت خیابان ها می شود.

بازگیر درباره تاثیر نمک پاشی برای سلامت افراد نیز گفت: بعد از اتمام برف و یخبندان، نمک های باقی مانده بر اثر وزش باد یا جابجایی خودروها، تحت عنوان غبار بر سلامت افراد تاثیر منفی می گذارد.

وی با بیان اینکه اثرات مخرب نمک پاشی بیشتر از آثار مثبت آن است، افزود: دنیا برای مقابله با یخبندان به سمت استفاده از ترکیبات جدید سازگار با محیط زیست روی آورده است که از آن با نام محلول یخ زدا یاد می شود.

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: منیزیم، کلسیم و استات از جمله مواد تشکیل دهنده محلول یخ زدا هستندکه بر محیط زیست آسیبی وارد نکرده و مشکلات حاصل از نمک پاشی را هم ندارد.

وی تاکید کرد: براساس اعلام متولیان و مسئولان، محلول های یخ زدا در کشور به میزان نیاز تولید می شود و در این زمینه مشکلی نداریم.

بازگیر اظهارکرد: طبق مصوبات شورای شهر تهران، نمک پاشی ممنوع و استفاده از ترکیبات جایگزین تعیین شده است و شهرداری هم تامین مواد جایگزین نمک پاشی را متقبل شده است.

رئیس محیط زیست شهر تهران در پایان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، نگاه همه به ویژه مسئولان اجرایی باید همه جانبه باشد، همانطور که به فکر رفع گرفتاری تردد مردم هستیم باید به فکر درختان و سلامت آنها نیز باشیم چرا که مردم برای زندگی با کیفیت، نیازمند محیط سالمی هستند.

انتهای پیام/

نمک پاشی روشی غیر علمی برای یخ زدایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار