ایندیپندنت: ترامپ درک کاملی از پیامدهای تصمیم خود درباره قدس ندارد

ایندیپندنت نوشت به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا درک کاملی از پیامدهای تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نداشته است.

ایندیپندنت: ترامپ درک کاملی از پیامدهای تصمیم خود درباره قدس نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گفته می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پیامدهای تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل درک کاملی نداشته است. ترامپ در سخنانش گفته است اعلام این موضوع، به رسمیت شناختن واقعیت موجود است. ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی اش در سال 2016 بارها وعده داد که به نگرانی های اسرائیل بیشتر توجه می کند، بدین ترتیب او خود را در مقایسه با باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا، بیشتر طرفدار اسرائیل نشان داد.

جرد کوشنر، مشاور ترامپ و داماد او سالهاست که از دوستان خانوادگی نتانیاهو است و والدین او در شهرک سازیهای اسرائیل در اراضی مورد مناقشه با فلسطینیان مشارکت داشته اند. رئیس جمهور آمریکا کوشنر را با وجودی که هیچ تجربه ای در سیاست خارجی ندارد، مسئول میانجی صلح خاورمیانه (غرب آسیا) کرده است. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا از جمله افرادی بودند که به ترامپ توصیه کردند سیاست خارجی چند ساله آمریکا را متوقف نکند. آنها نگران بودند که این اقدام موجب آغاز ناآرامی ها و خشونت ها در منطقه شود.

سخنگوی حماس گفته است تصمیم گری درباره قدس در تغییر این واقعیت که قدس سرزمین مسلمانان عرب است تغییری حاصل نخواهد کرد. طراحی، ساخت و ساز و تامین بودجه برای انتقال سفارت آمریکا به قدس حداقل به سه یا چهار سال زمان نیاز خواهد داشت. متحدان آمریکا هنوز هیچ ذهنیتی درباره اقدام کوشنر در زمینه توافق صلح و اعتراضاتی که اطراف قدس و خارج از آن صورت گرفته است، ندارند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار