آغاز طرح زمستانه پلیس راه در کردستان

رئیس پلیس راه کردستان گفت: فردا همزمان با سراسر کشور طرح زمستانه پلیس راه در کردستان آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عیسی گوهری رئیس پلیس راه کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج، گفت: طرح زمستانه پلیس از فردا آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به برگزاری مانور اجرای طرح زمستانه پلیس راه با حضور دستگاه‌های مختلف در سطح استان، افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری این طرح، تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و غیره با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

گوهری به تصادف زنجیره‌ای روز گذشته مسیر دیواندره به سقز اشاره کرد و گفت: در این تصادف در مجموع چند خودرو با هم تصادف کردند که متاسفانه منجر به فوت 5 نفر و 10 نفر زخمی شد.

رئیس پلیس راه کردستان گفت: 6 نفر از این مصدومین وضعیت نامناسب داشتند که امروز دو نفر ترخیص و در حال حاضر چهار نفر مصدوم که یک نفر در بیمارستان سنندج و سه نفر در بیمارستان دیواندره بستری هستند.

گوهری با اشاره به دو بانده شدن 10 کیلو متر از گردنه مروارید به عنوان یکی از پر حادثه ترین نقاط در استان خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در جاده سقز به ویژه در مسیر شهر صاحب انجام و این مسیر کلا چهار بانده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت جاده های استان با وجود تمام اقدامات انجام گرفته هنوز مشکلات زیادی دارد، گفت: از جاده های استان در حالی که استاندار فرعی دارند ولی کاربری آنها ترانزیتی است.

گوهری با بیان اینکه محور سنندج ـ همدان بیشترین آمار تصادفات را در سطح استان به خود اختصاص داده است، گفت: بیشترین تصادفات براساس طول مربوط به محور سنندج به کرمانشاه و محور دیواندره ـ سقز از دیگر محورهای پر تصادف در سطح استان است.

رئیس پلیس راه کردستان عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 33 درصد و عدم توجه به جلو با 20 درصد بیشترین دلایل تصادفات در جاده‌های استان است، گفت: 38 درصد پلاک خودروهای تصادفی در استان کردستان مربوط به سایر استان‌ها و غیربومی است.

 وی با بیان اینکه 31 درصد از افرادی که آمار تصادفات ما را به خود اختصاص داده‌اند ما بین 30 تا 40 ساله هستند، گفت: 65 درصد تصادفات مربوط به محورهای اصلی، 20 درصد محورهای فرعی و 14 درصد تصادفات در جاده‌های روستایی است.

 گوهری بیشترین آمار تصادفات را مربوط به ساعت 12 تا 16 بعد از ظهر با 22 درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار تصادفات در جاده‌های استان مربوط به روزهای آخر هفته است که 36 درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در حال حاضر دوربین ثبت تخلفات در سطح جاده‌های استان نداریم اما 40 دوربین‌ نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ د م

نصبدوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.