داور چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: مردم شهرستان سقز بسیار فهیم و فرهنگی هستند و ارتباط و پیوند خوبی با نمایش‌های صحنه‌ای پیدا کرده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛قطب‌الدین صادقی داور چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز ظهر امروز در دیدار با فرماندار سقز با اشاره به استقبال گسترده مردم از اجراهای جشنواره چهاردهم تئاتر کردی سقز، گفت: مردم شهرستان سقز بسیار فهیم و فرهنگی هستند و ارتباط و پیوند خوبی با نمایش‌های صحنه‌ای پیدا کرده اند.

این داور چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز عنوان کرد: بنده همواره از حامیان اصلی این جشنواره بوده‌ام و به دلیل چندین دوره برگزاری در سقز باید همواره در این شهر برگزار شود.

وی از حمایت‌های فرماندار سقز در طول برگزاری این دوره  و دوره‌های قبلی تقدیر کرد و اظهار داشت: دل دادن به ارزش‌های فرهنگی و هنری مبنای توسعه انسانی است. 

فرماندار سقز هم گفت: یکی از مشکلات این شهرستان نبود سالن 4 تا 5 هزار نفری برای اجرای کارهای فرهنگی و هنری است که 17 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن مصوب شده است.

علی‌اکبر ورمقانی افزود: در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری، تئاتر کُردی به دلیل برگزاری 14 دوره و حمایت‌های شورای شهر و شهرداری و هنرمندان به هیچ وجه نباید تعطیل شود و از خط قرمزهای بنده است.

وی اظهار کرد: از دغدغه‌های اصلی برای این جشنواره قرار گرفتن این رودیداد در تقویم جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امیدواریم این مهم به سرانجام برسد.

 رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز یکی از ویژگی شاخص این جشنواره را برگزاری آن توسط خود هنرمندان شهرستان برشمرد.

علیرضا اسماعیلی دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز هم از حمایت‌های فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و جمعی از حامیان فرهنگی و هنری بخش خصوصی تقدیر کرد.

چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز از روز 16 آذرماه جاری در سقز آغاز به کار کرد و امروز عصر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/  د م

چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز امروز به پایان می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار