با ۲۲۵ بهره بردار کلزاکار در ۳۱۰ هکتار از اراضی شهرستان آمل قرارداد منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، کلزا را از اولویت‌های مهم کشت دوم و از زراعت‌های مورد تاکید در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ارتقاء سطح دانش بهره برداران، ارائه موضوعات فنی مراحل داشت، رعایت اصول صحیح تغذیه، مبارزه با آفات و علف‌های هرز، عدم آبگرفتگی مزارع و تعامل و ارتباط تنگاتنگ با بهره برداران از راهکار‌های حفظ سطح سبز کلزا است.

وی با بیان اینکه با ۲۲۵ بهره بردار در ۳۱۰ هکتار از اراضی شهرستان آمل قرارداد منعقد شد، افزود: ۲۹۰ هکتار از این اراضی مربوط به اراضی شالیزاری و ۲۰ هکتار در اراضی کوهستانی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار از مزارع از وضعیت رشدی مناسب و سطح سبز مطلوب برخوردارند، گفت: هزار و ۵۵۰ کیلوگرم بذر کلزا بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

اسلامی از توزیع ۱۱۶ تن کود شیمیایی در مزارع کلزا این شهرستان خبر داد و افزود: برای افزایش پتانسیل خاک و تقویت فیزیولوژی رشد کلزا، ۷۷.۵ تن اوره، ۱۵.۵ تن فسفات، ۱۵.۵ تن پتاس و ۷.۷ تن گوگرد بین کشاورزان آملی توزیع شد.

وی گفت: ۶۲۰ لیتر علفکش قبل از کاشت، ۱۲۰ لیتر علفکش بعد از کاشت و ۳ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم متالدهاید درمزارع کلزا مصرف شد تا سطح سبز مطلوب به دست آید.

انتهای پیام/ر

توزیع کود شیمیای در مزارع کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار