سرهنگ خرم روی خبر داد

افزایش ۱۹۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرز‌های هرمزگان

فرمانده دریابانی هرمزگان از افزایش ۱۹۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در هفته دوم آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۱۹۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرز‌های هرمزگانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی اصغر خرم روی فرمانده دریابانی هرمزگان اظهار کرد: با تلاش همه جانبه و شبانه روزی مرزبانان استان و به کارگیری تمام امکانات و همچنین همکاری، همدلی و تعامل شایسته دیگر دستگاه‌های مرتبط به ویژه دستگاه قضایی، امنیت مطلوب و قابل قبولی در مرز‌های استان حاکم است.

وی افزود: در هفته دوم آذرماه سال جاری با توجه به اجرای منظم و مستمر طرح‌های ارتقای امنیت در مرزها، افزایش ۱۹۸ درصدی کشفیات انواع کالای قاچاق در مرز‌های استان را به دنبال داشته است.

فرمانده دریابانی هرمزگان تصریح کرد: در دومین هفته از آذرماه سال جاری با تلاش شبانه روزی مرزبانان ۷ میلیارد و ۹۸۲ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان انواع کالای قاچاق کشف، ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۱۸ فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف، ۲۳ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹۸ درصد رشد و افزایش را شاهد بودیم.

سرهنگ خرم روی خاطرنشان کرد: کالای قاچاق کشف شده شامل ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ پاکت سیگار،۳۴۳ هزار و ۶۴۰ پاکت انواع نوشیدنی، ۳۱ هزار و ۲۰ دستگاه انواع لوازم برقی،۲۰ هزار و ۳۱۴ ثوب البسه، ۵۹ هزار و ۱۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۸۸ هزار کیلوگرم برنج و شکر و چای و هزاران قلم کالای دیگر نیز بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت یک هفته تعداد ۲۲ فقره پرونده قاچاق تا سقف یک میلیارد ریال و ۶ فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال تشکیل شده است.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امنیت یک مقوله نسبی و همواره دغدغه مردم در جامعه بوده و هست، خاطر نشان کرد: امنیت و سلامت دو نیاز مهم و اصلی شهروندان است و همه موظف و مکلف هستیم همان گونه که به موضوع سلامت خود حساس هستیم در بحث امنیت نیز این حساسیت را داشته باشیم.

سرهنگ خرم روی در پایان گفت: پیامد قاچاق کالا برای کشور را رشد مصرف گرایی، تجمل گرایی و نابودی تولید ملی توصیف کرد و از مرزنشینان خواست با ارائه اطلاعات خود در خصوص قاچاقچیان، در حمایت و پشتیبانی از منابع ملی و حفظ و استمرار امنیت اقتصادی سهیم باشند.

انتهای پیام/

کشف بیش از 7  میلیارد انواع کالای قاچاق در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار