افتتاح انجمن نخبگان دانش آموزی ادب و هنر اصفهان

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان از افتتاح انجمن نخبگان دانش آموزی ادب و هنر اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی شکری درباره انجمن نخبگان دانش آموزی ادب و هنر اصفهان  اظهار کرد: افتتاحیه انجمن ۲۲ آذرماه است و فراخوان عضویت در انجمن ادب و هنر به مدارس متوسطه اول و دوم شهر اصفهان ارسال شده و مطابق گزارش های اعلا م شده این طرح با استقبال خوب دانش آموزان روبه رو شده است.

وی تاکید کرد: بعد از افتتاح انجمن کلاس ها در شش نوبت به همراه کارگاه های دانش آموزی برای پسران و دختران برگزار خواهد شد.

شکری در تشریح این کارگاه های آموزشی اذعان کرد: این کارگاه های آموزشی در چهار رشته شعر، داستان، فیلم کوتاه، نقالی و پرده خوانی است که در کارگاه ها برای گروه دانش آموزان پسر و دختر آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون امکان ثبت نام و عضویت دانش آموزان در این چهار رشته در دو گرایش فیلمنامه نویسی و کارگردانی فراهم شده است و از تاریخ ۲۳ آذرماه تا پایان اسفندماه به تفکیک جنسیت در شش نوبت، روزهای پنج شنبه کارگاه های آموزشی با حضور اساتید خبره برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموز ش و پرورش گفت: در تاریخ دوم بهمن ماه برای دانش آموزان پیش بینی برگزاری شب شعر فجر ابرنامه ریزی شده تا استعدادهای برتر این دوره از برگزاری انجمن نخبگان دانش آموزی، آثار برتر خود را در جنگ شب فجر در معرض دید مخاطبین قرار دهند.

وی با اشاره به حاشیه رفتن انجمن ادبی دانش آموزان در طی سال های اخیر، بیان کرد: انجمن ادبی دانش آموزان چندین سال پیش بوده ولی به مرور به حاشیه رفت و خبری از این انجمن نبود، اما به تازگی احیای این انجمن از برنامه های اداره فرهنگی و هنری آموزش و پروش اصفهان است، تا با بحث آموزش به دانش آموزان علاقه مند بتوانیم استعدادهای آنها را شناسایی کنیم و به مسابقات معرفی کنیم.

وی یادآوری کرد: همچنین ایجاد کانون های تخصصی فرهنگ و هنر از ایده های اداره فرهنگی و هنری و فضاهای پرورشی در دوره گذشته بوده که امروز موفق به ایجاد و راه اندازی آن شده ایم.

شکری با تاکید به اهداف برگزاری این طرح اظهار داشت: این انجمن و کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان شهر اصفهان خواهد بود و ایجاد فضای مناسب جهت ارتقاء سطح ادبی اعضا، برگزاری جلسات شعر خوانی و نقد و بررسی آثار دانش آموزان و آموزش فنون مورد نیاز، تعالی و نشر آثار ادبی و رشته پرده خوانی که در دست فراموشی هست از اهداف این انجمن است.

 

انتهای پیام/م

 

انجمن نخبگان دانش آموزی ادب و هنر اصفهان افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار