۵۴۴ شهر با بافت فرسوده

معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری گفت: ۵۴۴ شهرِ کشور دارای بافت‌های فرسوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ماندانا ملک در اولین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده‌ها و محلات ناکارآمد مبتنی بر رویکرد اجتماع محور در قزوین، گفت: از شهر‌های دارای بافت فرسوده، ۱۶۸ شهر از جمله قزوین دارای بافت تاریخی هستند.

ملک اضافه کرد: در طول در برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید نوسازی یک هزار و ۳۵۰ محله در دستور کار قرار بگیرد که نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بهسازی ۵۴۰ هکتار بافت فرسوده با اعطای تسهیلات بانکی در دستور کار قرار دارد.

ملک افزود: مسائل زیست محیطی، کمبود امکانات، عقب ماندگی فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مشکلات بافت‌های فرسوده است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی برای حل شود.

وی افزود: مشکل اصلی بافت‌های فرسوده به خاطر رشد تک قطبی شهر‌ها و کم توجهی به شهر‌های کوچک و مناطق روستایی است که موجب می‌شود این مناطق به حال خود رها شده یا کم کم به مناطق عقب مانده در حوزه‌های مختلف تبدیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مقاوم سازی بافت‌های فرسوده برای مقابله با زلزله، گفت: سالانه یک هزار مورد زلزله در کشور اتفاق می‌افتد که ۲۴۰ مورد آن بالای چهار ریشتر است.

ملک همچنین گفت: ایران جزو ۶ کشور جهان است که با بحران‌های طبیعی زیادی رو به رو است به گونه‌ای که از ۴۱ مورد بلایای طبیعی شناسایی شده در جهان ۳۱ مورد آن در کشورما رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

 اولین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده‌ها و محلات ناکارآمد در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار