سردار وحیدی:

جامعه‌ای که امروز ترامپ از آن بیرون آمده، جامعه‌ای سرخورده‌ است

رئیس دانشکاه عالی دفاع ملی گفت: برای غرب لیبرال دموکراسی آخر راه است چرا که نتوانست مشکلات جهان و حتی خود آمریکا را حل کند.

جامعه‌ای که امروز ترامپ از آن بیرون آمده، جامعه‌ای سرخورده‌ استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار احمد وحیدی رئیس دانشکاه عالی دفاع ملی در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا اظهار کرد: نظم منطقه غرب آسیا بر نظم دنیا اهمیت بسیاری دارد و ما امروز با معضلات نظری در شکل‌دهی به یک نظم مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی تلاش بسیاری برای شکل‌دهی و ایجاد نظم تک‌قطبی انجام شد تا بگویند لیبرال دمکراسی آخر راه است اما آیا مشکلات در جهان حل شده است؟ ظهور ترامپ به عنوان یک پدیده حاصل چه فعل و انفعالاتی است؟ 

سردار وحیدی افزود: برای غرب لیبرال دموکراسی آخر راه است چرا که نتوانست مشکلات جهان و حتی خود آمریکا را حل کند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: جامعه‌ای که امروز ترامپ از آن بیرون می‌آید، جامعه سرخورده‌ای است و ترامپ نشانه بارز پایان لیبرال دموکراسی است که نمی‌تواند افقی را مشخص کند.

وی بیان کرد: منطقه غرب آسیا ظرفیت‌های فراوانی برای ساخت آینده و دنیا دارد و ما با موجودات عجیب و غریبی روبه‌رو هستیم که کمترین درک را دارند.

سردار وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان طرح ۲۰۳۰ را ارائه می‌دهد و به قول خودش تغییر نگاه و نسل می‌دهد و دلیل این امر این است که فکر می‌کند که از امارت عقب افتاده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار