تصمیم یونان برای تخلیه برخی جزایر خود از هزاران پناهجو و آواره

منابع دولتی یونان اعلام کردند مطابق با توافق نامه‌ای که یونان با ترکیه امضا کرده است، مقامات آتن تصمیم گرفته اند برخی از جزایر کشورشان را که به مراکز نگهداری آوارگان تبدیل شده است، تخلیه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از آتن، منابع دولتی یونان روز دوشنبه اعلام کردند مطابق با توافق نامه‌ای که یونان با ترکیه به منظور تسهیل بازگشت آوارگان و پناهجویان به کشور‌های متبوعشان امضا کرده است، مقامات آتن تصمیم گرفته اند برخی از جزایر کشورشان را که به مراکز نگهداری آوارگان تبدیل شده است، تخلیه کنند.

اوایل این هفته روزنامه یونانی کاتیمرینی چاپ آتن چنین خبری را منتشر کرده بود و روز دوشنبه نیز یک منبع دولتی یونان در همین راستا اعلام کرد مقامات آتن و آنکارا توافق کرده اند که ترکیه در چارچوب توافق نامه‌ای که با اتحادیه اروپا امضا کرده است با بازگشت آوارگان و پناهجویان از یونان موافقت کند.

یک منبع دولتی دیگر یونان نیز اعلام کرد طبق توافقی که هفته گذشته در جریان سفر رجب طیب اردوغان به یونان میان دو کشور منعقد شد، دولت یونان قصد دارد شماری از آوارگان و پناهجویان را که در برخی جزایر این کشور در شرایط شکننده‌ای زندگی می‌کنند و در برخی موارد نیز با ساکنان محلی دچار اختلاف و تنش شده اند، تخلیه کند.

انتهای پیام/

یونان مراکز نگهداری آوارگان را تخلیه می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار