نشریه نیویورکر در مطلبی به بررسی تغییر رویکرد آمریکا در قبال دمشق پرداخت و نوشت واشنگتن باید حضور بشار اسد در مسند قدرت را تا سال ۲۰۲۱ بپذیرد.

نیویورکر: رفتار سیاسی واشنگتن در قبال بشار اسد تغییر کرده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورکر در مطلبی به بررسی تغییر رفتار سیاسی آمریکا در قبال دولت بشار اسد پس از شکست داعش پرداخت و نوشت: ارتش دولت سوریه در ماه های اخیر طی عملیات گسترده ای موفق شد شاخه های داعش در این کشور را منهدم کرده و بر اراضی تحت کنترل این گروه تروریستی تسلط یابد. موفقیت ارتش سوریه در شکست داعش موجب شد واشنگتن رفتار سیاسی خود در قبال دمشق را تغییر دهد.

نیویورکر به نقل از چندی از مقامات آمریکایی و اروپایی ادامه داد دولت دونالد ترامپ یا هر دولت دیگری که در انتخابات سال 2020 آمریکا انتخاب شود، باید حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را تا دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2021 بپذیرد.  چنین موضعی با سیاست های واشنگتن که حمایت از معارضین سوری بود، در تناقض است ولی آمریکا باید در راستای حل بحران سوریه، حکومت بشار اسد را بپذیرد. از سوی دیگر، در روند مذاکرات صلح در سوریه، آمریکا از سوی روسیه، ایران و ترکیه به حاشیه رانده شده و به این ترتیب، واشنگتن مجبور به تغییر مسیر و رفتار سیاسی خود در قبال سوریه شده است.

با توجه به واقعیت های سیاسی و نظامی، کاخ سفید تصمیم گرفته است انتقال قدرت سیاسی در سوریه را به انتخابات این کشور تحت نظارت سازمان ملل متحد واگذار کند. هر چند به عقیده مقامات آمریکایی، برگزاری انتخابات در سوریه می تواند به چالشی میان دولت و معارضان تبدیل شود.

سوریه از سال 2011 به مقابله با  گروه های تروریستی اهتمام داشته است. جامعه بین المللی اقدامات متعددی برای حل بحران انجام داده است که در این زمینه می‌توان به مذاکرات داخل سوریه  در ژنو و مذاکرات صلح در آستانه اشاره کرد.

دور هشتم مذاکرات روز گذشته در ژنو از سرگرفته شد. نمایندگان دولت سوریه که پیش از این اعلام کرده بودند در اعتراض به بیانیه پایانی اجلاس ریاض، در  این نشست شرکت نخواهند کرد، در مذاکرات حاضر شدند. معارضان سوری در نشست اخیر ریاض تنها پیش شرط شرکت در مذاکرات صلح ژنو را کناره گیری بشار اسد از قدرت عنوان کرده بودند.

انتهای پیام/

گزارش نیویورکر از تغییر رویکرد واشنگتن در قبال دولت اسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار