حق شناس در نشست خبری مطرح کرد؛

احتمال دوبرابر شدن رقم بدهی های شهرداری/منابع مالی برای طرح های بزرگ در شهر نداریم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر گفت:30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری از دوره قبل است که ممکن است رقم بدهی‌های شهرداری بعد از طی شدن روند قضایی دو برابر شود.

لزوم آماده سازی استراتژی فرهنگی و اجتماعی شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر در نشست خبری ضمن اعلام بخشی از بدهی‌های شهرداری تهران از دوره قبل،گزارشی از عملکرد صد روزه این کمیسیون را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به بدهی‌های به جا مانده از دوره قبل شهرداری گفت: برخی پیمانکاران به خاطر حجم بدهی ها به خاک سیاه نشسته‌اند و ملک مسکونی خود را فروخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت این بدهی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی ما است، به بیان محل برخی از این بدهی‌ها پرداخت و گفت: 30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری از دوره قبل است که علاوه بر آن 18 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی و 7 هزار میلیارد بدهی به پیمانکاران وجود دارد.

حق‌شناس با بیان اینکه شهرداری به نفت و مالیات وصل نیست، اظهار کرد: به گفته کارشناسان ممکن است رقم بدهی‌های شهرداری بعد از طی شدن روند قضایی دو برابر شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه با وضعیت موجود و به خاطر نبود منابع، طرح‌های بزرگ ادامه نخواهد داشت، گفت: حالا مردم تهران می‌پرسند آیا نباید کاری انجام دهید و ما در پاسخ می‌گوییم در این شرایط ما نیاز به خلاقیت داریم تا با حداقل منابع به حداکثر رضایت برسیم.

لزوم آماده سازی استراتژی فرهنگی و اجتماعی شهر

وی با تاکید بر اینکه در این وضعیت نقش فرهنگ برجسته می‌شود، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که استراتژی فرهنگی و اجتماعی شهر را آماده کنیم و به عنوان یک مسیر مشخص در اختیار همکاران قرار دهیم.

حق شناس با تاکید بر اینکه ما باور داریم شورا، شورای شهرداری نیست و شورای تهران است، گفت: کمیسیون اولین نشست خود را با وزیر فرهنگ داشت تا با وزارت فرهنگ و زیرمجموعه‌های آن ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: با خانه هنرمندان نیز نشست داشتیم زیرا آنها حوزه‌های هنری را نمایندگی می‌کنند.

حق‌شناس در خصوص تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت: این مسئله در دستور کار قرار گرفت و ارجاع شد و پاسخ را هم برای اعضای طراح تحقیق و تفحص فرستادیم که برخی قانع شدند و برخی هم قانع نشدند.

وی با اشاره به مسئله ورزش در شهرداری اظهار کرد: وظیفه اصلی ما ورزش همگانی است نه قهرمانی و تلاش می‌شود ورزشگاه‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.

حق‌شناس در ادامه به معرفی کمیته‌های کمیسیون فرهنگی و اعلام اسامی مسئولان آن پرداخت و گفت: مسجد جامعی به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و عضو ستاد شورایاری‌ها انتخاب شده، فخاری عهده‌دار کمیته اجتماعی، خلیل‌آبادی مسئول کمیته میراث فرهنگی گردشگری و بافت فرسوده، نظری مسئول کمیته ورزش و مشارکت‌های مردمی و بنده هم به عنوان مسئول کمیته فرهنگ و هنر انتخاب شده‌ام.

حق‌شناس ادامه داد: از 5 شهریور 22 جلسه رسمی و 5 جلسه فوق‌العاده داشتیم، 80 مصوبه را گذرانده‌ایم و همواره در صحن حضور فعال داشته ایم.

وی در خصوص اهم مصوبات انجام شده به اعتبارات مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای قبل ده میلیارد تومان به مراسم اربعین اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه عمده هزینه‌ها در مرز مهران انجام گرفته، بیان کرد: هیچ گاه هیچ گونه حق ماموریتی به کارکنان شهرداری پرداخت نشد و مصوب شد برای اعزام نیرو صرفا نیروی خدماتی اعزام شود.

نامگذاری 17 دی به نام روز ورزش

وی با اعلام این خبر که 17 دی در کمیسیون به عنوان روز ورزش تهران تصویب شد، گفت: چون این روز مصادف با درگذشت جهان پهلوان تختی بود این روز را به روز ورزش اختصاص دادیم.

وی در پایان به پاره‌ای از تخلفات که گزارش شده بود، پرداخت و گفت: پروژه اطلس پلازا، البرز لشگرک، مجتمع امام رضا و اراضی عباس‌آباد دارای تخلفاتی بودند که برای بازرسی آن اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه اراضی عباس‌آباد قرار بود قطب فرهنگی شود، اظهار داشت: با رویکردی که رهبر انقلاب برای حفظ این اراضی به عنوان قطب فرهنگی داشتند تلاش بیشتری را انجام دادیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.