خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی بررسی کرد؛

چرا آمریکایی‌ها حتی پس از شکست داعش هم به ادامه حضور خود در خاک سوریه اصرار می‌ورزند؟

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به بررسی اهداف آمریکا از ادامه حضور نیروهای این کشور در خاک سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: تحلیلگران معتقدند برنامه آمریکا برای حفظ نیروهای این کشور در سوریه به بهانه شرکت در عملیات مبارزه با تروریسم به دنبال خروج نیروهای روسیه، امیدها را برای صلح در منطقه تهدید خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده به پایگاه هوایی حمیمیم در شهر لاذقیه سوریه فرمان خروج نیروهای این کشور از سوریه پس از گذشت دو سال از عملیات مبارزه با تروریسم این نیروها را  صادر کرد.

وی در این سفر با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز دیدار کرد.

چرا آمریکایی‌ها حتی پس از شکست داعش هم به ادامه حضور خود در خاک سوریه اصرار می‌ورزند؟

بر اساس این گزارش ، هدف اصلی حضور نظامی آمریکا در سوریه حمایت از اهداف اسرائیل و عربستان سعودی است.

جنیفر لوئن استین فعال حقوق بشر از دانشکده مطالعات خاورمیانه در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا هشدار داد هدف از ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه محقق کردن اهداف متحدان این کشور یعنی عربستان سعودی و اسرائیل است و امیدها را برای برقراری صلح پایدار در منطقه تهدید می کند.

وی افزود با توجه به ائتلافی که میان اسرائیل و عربستان سعودی در حال شکل گیری است و روز به روز محکم تر می شود به نظر می رسد آنها با حمایت آمریکا، به دنبال تحقق هدف خود برای ادامه بی ثباتی در سوریه به هر شکل ممکن هستند.

لوئن استین خاطر نشان کرد همچنانکه اظهارات ولادیمیر پوتین نشان می دهد حضور نیروهای آمریکایی در سوریه با توجه به اینکه گفته می شود برای مبارزه با داعش به سوریه اعزام شده بودند دیگر نمی تواند منطقی و توجیه کننده باشد.

وی افزود سوال اصلی آن است که چرا نیروهای آمریکا به ویژه از زمانیکه تروریست های داعش شکست خورده اند در سوریه حضور دارند؟

وی گفت آمریکا با حمایت عربستان سعودی و اسرائیل قصد دارد قدرت نظامی خود را در سوریه به عنوان پایگاهی برای تهدید و مقابله با ایران حفظ و تقویت کند.

این فعال حقوق بشر می گوید برتری طلبی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل در سراسر خاورمیانه از نگاه واشنگتن بسیار مهمتر از برقراری صلح و ثبات است در نتیجه باید منتظر جنگ و رویارویی بیشتر باشیم.

وی افزود ادامه استقرار نظامی آمریکا در سوریه به جای کمک به برقراری صلح در این کشور تهدیدی برای تضعیف امیدها برای برقراری صلح پایدار در منطقه از زمان پایان جنگ جهانی اول خواهد بود.

وی گفت نباید فراموش کرد که صلح با ایران ، سوریه و حزب الله می تواند ثبات واقعی و استقلال منطقه را برای نخستین بار از زمان امپراتوری عثمانی به دنبال داشته باشد.

وزارت دفاع آمریکا به تازگی اذعان کرده است بیش از یک هزار و 700 نظامی آمریکایی هم اکنون در سوریه مستقر هستند و این رقم بیش از سه برابر آمار و ارقامی است که پیشتر اعلام شده است.

چرا آمریکایی‌ها حتی پس از شکست داعش هم به ادامه حضور خود در خاک سوریه اصرار می‌ورزند؟

ایوان ایلاند، مدیر مرکز مستقل موسسه صلح و آزادی اعلام کرد نیروهای آمریکایی که همچنان در سوریه حضور دارند نیروهای ویژه ای هستند که در عملیات های حساس سیاسی مشارکت دارند. وی افزود احتمال می رود آنها نیروهای ویژه در عملیات محرمانه مبارزه با تروریسم باشند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد خروج نیروهای روسیه از سوریه اولویت های آمریکا را در این کشور تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

روسیه عملیات نظامی در سوریه را سپتامبر سال 2015 در پاسخ به درخواست بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش آغاز کرد و ارتش روسیه در دو سال گذشته صدها مورد حمله هوایی علیه تروریستها در این کشور انجام داده است. نیروهای ارتش روسیه بیش از 90 درصد مناطق تحت اشغال داعش از جمله شهر تدمر را پاکسازی کرده اند. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، بیش از 54 هزار تروریست در عملیات مشترک این کشور در سوریه کشته شدند.

 

انتهای پیام/

 

اهداف آمریکایی‌ها از ادامه حضور در خاک سوریه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
مرگبر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام/دلیل اسرارورزیدن امریکا برای ماندن درسوریه بدلیل حمایت ازبازماندگان یاران داعشی خودمیباشدوحتما برای این مظلومان جانی قصد دارد اردوگاهی به مانند اردوگاه سازمان منافقین که درعراق ایجادکردبسازد وازانها بعنوان حامی خوددرجهت اهداف خوداستفاده کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
توام باشکایت به سازمان ملل وافتضاح آبرویش درافکارعمومی میتوان باچندنیشگون نظامی این ترسوهاراازسوریه راند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
شما چرا اونجایید
اونام به همون دلیل در سوریه باقی موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
چرا ندارد چون آمریکا خودش داعش است
آخرین اخبار