۹ پناهجوی روهینگیا در بنگلادش بر اثر ابتلا به دیفتری جان باختند

بنگلادش عملیات واکسیناسیون دیفتری را در اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیایی که ۹ نفرشان بر اثر ابتلاء به آن جان باخته اند و ۷۰۰ نفر نیز به ابتلاء به این بیماری مظنون هستند، آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنگلادش روز سه شنبه ­عملیاتی را برای واکسیناسیون علیه دیفتری در اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا که ۹ پناهجو بر اثر ابتلاء به آن جان باخته اند و ۷۰۰ نفر نیز به ابتلاء به این بیماری مظنون هستند، آغاز کرد.

فعالان بشردوست با بروز این عفونت باکتریایی در منطقه جنوب بنگلادش که در آن اردوگاه‌های بزرگ و پرجمعیتی از پناهجویان روهینگیا متمرکز شده است، غافلگیر شدند.

بیش از ۶۴۶ هزار نفر روهینگیایی میانماری از ماه اوت تاکنون از کشور خود گریخته و به بنگلادش پناهنده شده اند که سازمان ملل متحد آن را به منزله پاکسازی قومی به دست ارتش میانمار تلقی کرده است.

میرزادی سابرینا فلورا (Meerzady Sabrina Flora)، مدیر موسسه همه گیری شناسی، کنترل بیمار‌ها و تحقیقات بنگلادش اعلام کرد «تا اینجا ۹ نفر بر اثر همه گیری دیفتری جان باخته اند».

مقامات بهداشتی کشور فقیر بنگلادش واقع در جنوب آسیا روز سه شنبه اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ نفر به دیفتری مبتلا شده اند که اکثر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

دیفتری عفونتی فوق العاده مسری است که در صورت مداوا نشدن می‌تواند کشنده باشد. این بیماری ممکن است به فلج دستگاه اعصاب مرکزی یا فلج اعصاب راه‌های تنفسی و به مرگ بر اثر خفگی منجر شود.

دکتر ناواراتناسامی پارانیتاران (Navaratnasamy Paranietharan)، نماینده سازمان جهانی بهداشت در بنگلادش گفت: «ما برای کنترل همه گیری دیفتری پیش از این که اوضاع وخیم‌تر شود، هر چه سریع‌تر اقدام می‌کنیم».

انتهای پیام/

ابتلای پناهجویان روهینگیا به بیماری دیفتری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار