میرلوحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودروهای پلاک دیپلماتیک اجازه ورود به خط ویژه ندارند

عضو شورای شهر تهران با اظهار گله‌مندی از ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده خط ویژه گفت: برای جلوگیری از این وضعیت باید تدابیری اندیشیده شود.

خودروهای پلاک دیپلماتیک اجازه ورود به خط ویژه ندارندسید محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به ورود برخی خودروهای پلاک دیپلماتیک به محدوده خط ویژه که عموما از پرسنل سفارتخانه‌های خارجی هستند، اظهار کرد: خودروهای پلاک دیپلماتیک اجازه ورود به خط ویژه را ندارند و نباید این کار را کنند.

وی با اظهار گله‌مندی از تردد بی‌رویه خودروهای غیرمجاز و به ویژه موتورسواران در محدوده خط ویژه گفت: خط ویژه برای تردد وسایل نقلیه عمومی و به طور مشخص اتوبوس و آمبولانس است و شخص دیگری نباید وارد آن شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه به شدت مخالف ورود خودروهایی غیر از آنچه ذکر کردم به داخل خط ویژه هستیم، بیان کرد: ورود خودروهای غیرمجاز به خط ویژه به این معنا است که یک رانت و مزیتی برای برخی افراد است که فکر می‌کنند از بقیه مردم برترند.

میرلوحی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از این وضعیت تدابیری اندیشیده شود، گفت: باید به احترام حمل و نقل عمومی و کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند از ورود خودروهای غیر مجاز به محدوده خط ویژه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه حتی خودروهای پلیس هم که ماموریتی ندارند نباید وارد خط ویژه شوند، گفت: این مسئله نیازمند فرهنگسازی است و امکان دارد مشمول زمان شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سال 66 مسئولیت‌هایی در این رابطه داشته است، ادامه داد: در آن دوره ما تصمیم گرفتیم با خودروهایی که به علت سازمانی بودن و یا برخورداری از حق ماموریت امنیتی فکر می‌کنند که می‌توانند وارد خط ویژه شوند، برخورد کنیم.

میرلوحی با تاکید بر اینکه حتی آمبولانس‌های فاقد بیمار نیز حق ورود به خط ویژه را ندارند، اظهار کرد: نمی‌توان برای هر خط ویژه‌ای گیت گذاشت و عدم ورود به خط ویژه باید در رفتار مردم نهادینه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس باید با استفاده از دوربین‌هایی موجود در سطح خیابان تردد این خودروها را کنترل و ردیابی کند تا دیگر شاهد ورود خودروهای غیرمجاز به خط ویژه نباشیم.

انتهای پیام/

ممنوعیت تردد خودروهای پلاک دیپلماتیک در خط ویژه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
درود بر شما خداقوت
آخرین اخبار