سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی رتبه نخست پژوهش در کشور کسب کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی رتبه نخست پژوهش کشور از سوی وزارتخانه متبوع را کسب کرد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،جعفرصادق اسکندری با ابراز خرسندی از کسب رتبه برتر سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه پژوهش توسط وزارت متبوع اظهار کرد: یکی از دلایل این موفقیت، انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در راستای رفع مسائل مبتلا به بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، ایجاد هماهنگی و ارتباط میان واحدهای فنی مهندسی و تشکل‌های مربوطه با بخش صنعت، معدن و تجارت با توجه به زمینه‌ها و رشته‌های تخصصی و حمایت از توسعه شرکت‌های خدمات فنی مهندسی از سایر اقدامات این اداره برای کسب رتبه برتر کشوری بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: این اداره اقدام به راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه و برنامه‌ریزی در راستای تقویت واحدهای تحقیق و توسعه تشکیل دفاتر کار آفرینی تخصصی در دانشگاه‌ها کرده و حتی به رتبه نخست کشوری در زمینه تحقیق و توسعه دست یافته است.

وی با اشاره به ارتباط صنعت با دانشگاه با انعقاد قرارداد تحقیقاتی بین دانشگاه‌های استان و واحدهای صنعتی مستقر در آذربایجان‌غربی در راستای اجرای بند س ماده 31 قانون رفع موانع تولید بیان کرد: همچنین شناخت عارضه‌ها و مشکلات موجود در بخش در دستور کار قرار گرفته و این استان در زمینه اجرای بند س ماده 31 قانون رفع موانع تولید در کشور، پیشرو بوده است.

اسکندری از فراهم کردن زمینه‌های آموزش لازم از طریق ایجاد فرهنگ و باور بهره‌وری با برگزاری دوره‌ها و همایش‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر آن ضمن برگزاری سه هزار و 536 نفر ساعت، کارگاه‌های بهره‌وری در بخش صنعت و معدن برای بهره‌برداری 222 واحد صنعتی و معدنی در تمام شهرستان‌های شمال، جنوب و مرکز استان برگزار و مقام نخست در بهره‌وری بخش در بین سازمان‌های تابعه را کسب کرد.

وی بیان کرد: اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی همواره از تشکیل و توسعه شرکت‌های دانش بنیان از طریق راه‌اندازی و راهبری شرکت‌های کارگزاری و برنامه‌ریزی در راستای تبدیل واحدها به واحدهای دانش بنیان حمایت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر طرح‌های چهارگانه وزارت متبوع پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، حمایت از پایان نامه‌ها و طرح فاجد را اجرا کرده است.

وی بیان کرد: همچنین حمایت از حقوق مالکین فکری و صنعتی کشفیات علمی و فناوری‌های صنعتی، اختراعات طرح‌های صنعتی نو و برندهای تجاری در سطح استان و نیز ثبت نشان جغرافیایی دو محصول راهبردی سیب و انگور برای نخستین بار در استان از سایر علل انتخاب این سازمان به عنوان سازمان برتر در حوزه پژوهش بوده است.

 انتهای پیام/ع

انتخاب سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی به عنوان سازمان برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.